اجرای طرح های سالم سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح های سالم سازی دریا، بازرسی شناگاههای رسمی و غیر رسمی و مراکز تفریحی ساحلی جنوب استان خبر داد .

کد مطلب: ۸۲۱۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح های سالم سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر نیره پورملائی در کارگروه توجیهی این طرح گفت: دستورالعمل بازرسی و نصب پرچم در شناگاههای ساحلی و طرحهای سالم سازی دریا توسط معاونت دریایی سازمان با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین و جهت اجرا به ادارات ذیربط ابلاغ شده است .

وی بیان کرد: این دستورالعمل به منظور برنامه ریزی، اجرا، راهبری و نظارت بر شناگاههای رسمی و غیر رسمی ساحلی و همچنین مناطق تفریحی دریایی و وحدت رویه در نحوه بازرسی، نظارت و پایش این اماکن در راستای اطلاع رسانی مناسب در خصوص وضعیت کیفی و بهداشتی آنها تدوین شده است.

پورملائی ادامه داد: در همین راستا مراکزی که موفق به کسب امتیاز بالا در خصوص مدیریت زیست محیطی و بهداشتی محدوده فعالیت خویش بشوند "پرچم آبی" و مراکزی که نتوانند استانداردهای لازم را جهت ادامه فعالیت خویش اجرا نمایند "پرچم زرد" دریافت خواهند نمود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: یکی از موارد مهم در صدور مجوز ادامه فعالیت شناگاهها و مراکز تفریحی ساحلی، رعایت استانداردهای آلودگی میکروبی آبهای ساحلی می باشد که در این خصوص در فصل شنا 6 مرحله و در غیر فصل شنا حداقل 3 مرحله نمونه برداری میکروبی از آبهای ساحلی صورت می گیرد .

پورملائی افزود: یکی از مشکلات استان عدم وجود شناگاه رسمی و ایمن در محدوده نوار ساحلی شهرستان های چابهار و کنارک می باشد که سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی یا ارگانهای مربوطه همچون شهرداری های شهرهای ساحلی و منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در این خصوص به شدت احساس می گردد چرا که علی رغم وجود ظرفیت های بی نظیر گردشگری ساحلی و دریایی استان در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

خبرنگار دانش آموز/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار