معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی: برای تربیت نسل آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود
تهران (پانا) - معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه فضای مجازی مسئلهای جدا از فضای حقیقی نیست گفت که فعالیتهای ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خریدوفروش و ... همه اینها در بستر فضای مجازی اتفاق میافتد و بزرگترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدای از فضای حقیقی است بنابراین برای تربیت نسب آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
به گزارش روابط عمومی و اموربینالملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، امیر خوراکیان در دومین نشست مسئولان اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان در جمع مسئولان اتحادیه سراسر کشور گفت: امروز برنامهریزی برای تربیت نسل آینده بدون توجه به آثار و ویژگیهای فضای مجازی مقدور نیست.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: باگذشت زمان و ورود نسل جدید تلفنهای همراه حجم تولید و تبادل اطلاعات بهمراتب افزایشیافته است و سرویسها و خدمات گوناگون بهصورت شبانهروزی در اختیار عموم قرارگرفته و کاربران نقش تعیینکنندهای در تولید و توزیع محتوا پیداکردهاند.
وی گفت: با نگاهی به آینده میبینیم رشدفناوری ها و همچنین همگرایی فنآوریها در عرصههای گوناگون در بستر فضای مجازی شرایط جدیدی را رقم خواهند زد و همه مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت تأثیر قرار خواهند داد. لذا باید توجه داشته باشیم که آموزش، تربیت و مهارت افزایی نسل آینده متناسب با این تحولات برنامهریزی و تنظیم شود.
خوراکیان با اشاره به اینکه فضای مجازی مسئلهای جدا از فضای حقیقی نیست گفت: فعالیتهای ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خریدوفروش و ... همه اینها در بستر فضای مجازی اتفاق میافتد و بزرگترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدای از فضای حقیقی است لذا برای تربیت نسب آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
وی با اشاره به فعالیتهای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان و کار فرهنگی برای دانش آموزان گفت: در این برهه حساس شما باید شناخت کامل از دانشآموز داشته باشید و نیازهای مخاطب را بشناسید و ساختار انجمن اسلامی بهعنوان یک تشکل باسابقه و موفق را متناسب با شرایط جدید طراحی کنید بهگونهای که نوجوانان با تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی آشنا شوند و بتوانند در ارتقای جامعه از این طریق نقشآفرینی کنند.
خوراکیان با اشاره به اهمیت تولید محتوای بومی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان عضو انجمنهای اسلامی درصورتیکه مهارت لازم را کسب نمایند و در فرایند یک ساختار و سازمان متناسب جانمایی شوند میتوانند بهعنوان یک جریان گسترده، بهروز و فعال به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند و بخش مهمی از نیاز محتوایی کشور را در این زمینه به شایستگی پوشش دهند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره بهضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی، بومی شدن خدمات پایه را در این حوزه از ضروریترین اقدامات برشمرد و اضافه کرد: مدارس باید با تعصب و عرق ملی ارتباطات و فعالیتهای علمی و فرهنگی دانش آموزان را در بستر پیامرسانهای داخلی تعریف و پی گیری نمایند.
ارسال دیدگاه