مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین را تسهیل می کند

مشهد (پانا) - جلسه کمیته همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولین دو دستگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین را تسهیل می کند

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد :مشترکات حوزه علمیه و آموزش و پرورش از لحاظ ابعاد فرهنگی و تربیتی بسیار زیاد است و این فصل مشترک بسیار مهم و قابل توجه است.

وی رویکرد آموزش و پرورش به ویژه در استان خراسان رضوی رااستان همت برای تربیت اخلاقی دانست و گفت:درون مایه کارهای فرهنگی در آموزش و پرورش مبانی اصیل اسلامی است و حوزه علمیه به دلیل نوع نگاه و محتوی موجود در تدریس در این زمینه تخصصی تر است و لذا برای ما ارزشمند است که از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

خدابنده افزود:از همین روی برنامه های حوزه قرآن عترت و نماز برای ما در اولویت است و به عنوان نمونه مسابقات قرآن با را مشارکت یک میلیون نفر رشته در سطح مدارس استان برگزار کردیم و از این تعداد 300 هزار نفر به سطح مناطق راه یافتند و در مرحله استانی با 3 هزار نفر این مسابقات برگزار شد که از این بین 800 نفر را انتخاب کردیم که بعد از یک آموزش کوتاه مدت برای مسابقات کشو ری که احتمالا به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شداعزام می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در تشریح برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه قرآن و عترت افزود:

احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر ،طرح مفلحون برای دانش اموزان و فرهنگیان ،اردوی زیارت اولی ها و دیدار با علما برای معرفی الگو ها و انس و الفت جوانان با علما از جمله برنامه هایی است که برگزار شده و از این پس نیزادامه دار خواهد بود.

خدابنده همچنین با اشاره به لزوم پیاده سازی ساز و کار های سند تحول بنیادین خاطر نشان کرد: به طور ویژه از حوزه های علمیه برای اجرای سند تحول بنیادین به ویژه در حوزه های اخلاقی تربیتی و اجتماعی طلب یاری می کنیم؛اگر ظرفیت حوزه های علمیه در تربیت مربیان پرورشی و دینی و قرآن استفاده شود می توانیم حرکت به سوی حیات طیبه به عنوان هدف سند تحول بنیادین را تسریع کنیم. بنابر این باید در تولید محتوا برای حفظ مرجعیت علمی معلمان باید و ارائه راهکارهای مستند و مناسب دو نهاد یاری گر هم باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار