سیدحسن خمینی: فعالیت در هلال احمر روح انسان را جلا می دهد

تهران (پانا) - تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: بعضی از فعالیت‌ها روح ادمی را جلا می‌دهد و کار و فعالیت ارزشمند هلال احمر از این گونه مشاغل است.

کد مطلب: ۸۲۰۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سیدحسن خمینی: فعالیت در هلال احمر روح انسان را جلا می دهد

به گزارش جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق خانواده هلال احمر با معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: کار هلال‌احمر از شیرین ترین فعالیت‌های است که انسان در طول عمر خود می‌تواند انجام دهد، بعضی از شغل‌ها به روح آدمی کار ندارد، وظیفه‌ای است که انسان انجام‌ می‌دهد، اما برخی از فعالیت‌ها روح ادمی را جلا می‌دهد و کار ارزشمند هلال احمر از این گونه مشاغل است.
یادگار حضرت امام در ادامه با اشاره به لباس یک‌دست جمعیت‌هلال‌احمر گفت: فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به مانند همین لباس زیبا، کاری زیبا و ارزشمند است.

وی خطاب به جوانان امدادگران و کارکنان جمعیت هلال‌احمر افزود: شما می‌توانید از لحظه لحظه زندگی خود چندین بهره ببرد، دعاخیر پشت سر خود داشته باشد و هم یک جهان بهتری بسازد.

وی در ادامه نهادهای همچون هلال‌احمر را نتیجه بلوغ فکری انسان دانست و عنوان کرد: انسان‌ها به یک بلوغ فکری رسیده‌اند که چنین نهادهای‌ در دنیا شکل گرفته است.

* امدادگری در کشور ما ریشه در فرهنگ اسلامی و برگرفته از قرآن و اهل بیت ما دارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) این باور و شهود را که همواره در محضر خدا حاضریم را بیان داشته است، افزود: امروز اعضای هلال احمر علاوه بر تجدید میثاق با آرمان های سیاسی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آموزه های بلند معنوی و عرفانی ایشان نیز تجدید میثاق می کنند.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی افزود: امام راحل خدمت به خلق و در خدمت انسان های مظلوم و مستضعف بودن را در همه حال مورد تاکید قرار می دادند.

وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت های عام المنفعه جمعیت هلال احمر اشاره و با تاکید بر اینکه اعضای هلال احمر نیز رهرو این فرموده حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده جامعه هستند، بیان داشت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قیاس با سایر جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان، فعالیت هایی است که علاوه بر کاهش رنج و آلام آسیب دیدگان و کمک به نیازمندان در جهت رفع محرومیت آنان، رضای خداوند در آنها دیده می شود.

به گفته وی امدادگری در کشور ما ریشه در فرهنگ اسلامی و برگرفته از قرآن و اهل بیت ما است که این موضوع جمعیت هلال احمر ایران را با سایر کشورها متمایز می کند.

معزی به حضور تاثیرگذار و به موقع هلال احمر در صحنه های حوادث چون زلزله، سیل، طوفان و وقایع جاده ای اشاره کرد و افزود: هر حرکتی که اعضای هلال احمر در جهت بهبود وضعیت مصیبت دیدگان در حوادث گوناگون انجام می دهند برگرفته از روحیه از خودگذشتگی، ایثار، فداکاری و آموزه های منطبق با سیره ی ائمه اطهار علیهم السلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار