آیین افتتاح هشتمین جشنواره جابربن حیان
حقایی خبر داد: راهیابی 200 پروژه به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان در آذربایجان شرقی
تبریز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که 200 پروژه دانش آموزی به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان راه یافته اند، گفت: این تعداد شامل 59 پروژه نمایش علمی اعم از تحقیق، مدل و نمایش، 39 پروژه جمع آوری و طبقه بندی، 44 پروژه آزمایش و 46 پروژه طراحی و ساخت است.
فریده حقایی در آیین افتتاح هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان) در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان ناحیه ۳ تبریز اظهار کرد: مهم ترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت در کنار توسعه فرهنگ پژوهش، تقویت روحیه کار جمعی ، ایجاد زمینه کنجکاوی، بالا بردن اعتماد به نفس فراگیران و ارتقاء تفکر منطقی و حل مساله، شناسایی استعداد های کارآفرینی و کسب مهارت است.
وی افزود: انجام پروژه های دانش آموزی باعث ایجاد بستر یادگیری عمیق و پایدار و کاهش شکاف آموزش و پژوهش می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: جشنواره جابربن حیان با ایجاد رقابت سالم و هیجان انگیز علمی میل به یادگیری را بالا می برد و راه و روش یادگیری صحیح را به فراگیر می آموزد.
حقایی با بیان این که ۲۰۰ پروژه دانش آموزی به مرحله استانی این جشنواره راه یافته اند، گفت: این تعداد شامل ۵۹ پروژه نمایش علمی اعم از تحقیق، مدل و نمایش، ۳۹ پروژه جمع آوری و طبقه بندی، ۴۴ پروژه آزمایش و ۴۶ پروژه طراحی و ساخت است.
وی بیان کرد: ۲۵۶ دانش آموز پسر و ۲۹۳ دانش آموز دختر در قالب هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی فعالیت کردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که تمامی پروژه های راه یافته به مرحله استانی جایزه خواهند گرفت، تصریح کرد: این پروژه ها توسط داوران خبره بررسی می شود و اشکالات طرح های ارسالی و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن ها اعلام خواهد شد و بر روی پروژه های راه یافته به مرحله کشوری آماده سازی های لازم انجام خواهد گرفت.
تابستان امسال تبریز میزبان جشنواره جابربن حیان کشور خواهد بود.
ارسال دیدگاه