مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز: جشنواره جابربن حیان دانش آموزان را خلاق و پرسشگر بار می آورد
تبریز(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز گفت: جشنواره جابربن حیان سبب می شود تا دانش آموزان حس پرسشگر و کنجکاوی خود را تقویت کرده و با هم کار کردن را یاد بگیرند.
زرین رادبه در آیین افتتاح هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان) در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان ناحیه ۳ تبریز با تاکید بر هدایت مهارت های حوزه شناختی به حوزه مهارت های بین فردی در بین دانش آموزان گفت: تا زمانی که کودکان و نوجوانان ما ابتکار و نوآوری و توانایی مبادرت به انجام کار را نداشته باشند به صورت متعادل رشد نخواهند کرد و در فردای جامعه نمی توانند نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: جشنواره جابربن حیان نیز دقیقا بر همین راستا طراحی شده تا دانش آموزان با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند و حس پرسشگر و کنجکاوی خود را تقویت کرده و با هم کار کردن را یاد بگیرند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز اضافه کرد: این جشنواره به کودکانمان کمک می کند تا از سنین پایین حل مساله و کار گروهی را یاد بگیرند و همچنین این جشنواره در کنار تقویت مهارت ها نیز به یادگیری دروس کمک می کند.
رادبه تصریح کرد: اولیا و مربیان باید به این امر توجه داشته باشند که در این میان فقط باید تسهیل گر و راهنما باشند و نباید به جای دانش آموزان کار کنند.
وی گفت: در کشورهای توسعه یافته نقش معلم حل مساله نیست بلکه ایجاد مساله است تا حس کنجکاوی، پرسش گری و پژوهشگری را تقویت کنند.
وی افزود: با این روش انسان هایی متعادل و متوازن و بر اساس سند تحول بنیادین و خلاق، توانمند و ماهر تربیت خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه