مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز: جشنواره جابربن حیان دانش آموزان را خلاق و پرسشگر بار می آورد
تبریز(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز گفت: جشنواره جابربن حیان سبب می شود تا دانش آموزان حس پرسشگر و کنجکاوی خود را تقویت کرده و با هم کار کردن را یاد بگیرند.
![مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز: جشنواره جابربن حیان دانش آموزان را خلاق و پرسشگر بار می آورد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/YzgzZWME4PPL/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHXt1Md6nvYLQsAIKXaKdntA,,/YzgzZWME4PPL.jpg)
زرین رادبه در آیین افتتاح هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان) در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان ناحیه 3 تبریز با تاکید بر هدایت مهارت های حوزه شناختی به حوزه مهارت های بین فردی در بین دانش آموزان گفت: تا زمانی که کودکان و نوجوانان ما ابتکار و نوآوری و توانایی مبادرت به انجام کار را نداشته باشند به صورت متعادل رشد نخواهند کرد و در فردای جامعه نمی توانند نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: جشنواره جابربن حیان نیز دقیقا بر همین راستا طراحی شده تا دانش آموزان با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند و حس پرسشگر و کنجکاوی خود را تقویت کرده و با هم کار کردن را یاد بگیرند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز اضافه کرد: این جشنواره به کودکانمان کمک می کند تا از سنین پایین حل مساله و کار گروهی را یاد بگیرند و همچنین این جشنواره در کنار تقویت مهارت ها نیز به یادگیری دروس کمک می کند.
رادبه تصریح کرد: اولیا و مربیان باید به این امر توجه داشته باشند که در این میان فقط باید تسهیل گر و راهنما باشند و نباید به جای دانش آموزان کار کنند.
وی گفت: در کشورهای توسعه یافته نقش معلم حل مساله نیست بلکه ایجاد مساله است تا حس کنجکاوی، پرسش گری و پژوهشگری را تقویت کنند.
وی افزود: با این روش انسان هایی متعادل و متوازن و بر اساس سند تحول بنیادین و خلاق، توانمند و ماهر تربیت خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه