فرماندار شهرستان بیرجند:

فرهنگ، هنر و ادب یکی از سرمایه‌های ملت ایران بوده است

بیرجند(پانا ) ـ فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه همواره فرهنگ، هنر و ادب یکی از سرمایه‌های ملت ایران بوده است، ادامه داد: حفظ کرامت و جایگاه معلم به عنوان یکی از عناصر زیربنایی جامعه در تمام عرصه‌ها مهم است.

کد مطلب: ۸۱۹۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ، هنر و ادب یکی از سرمایه‌های ملت ایران بوده است

علی ناصری صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند بیش از ۱۱۰ سال سابقه آموزش به سبک نوین را دارد.

وی گفت: آنچه که در این سال‌ها به عنوان بزرگترین سرمایه معرفی شده، معلم و سیستم آموزش دقیق بوده که توانسته خدمات قابل توجهی به کشور ارائه کند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه معلمان با آموزش دادن خود زبانزد عام و خاص هستند، افزود: معلمان سرمایه ارزشمندی هستند که باید قدر و منزلت آن‌ها دانسته شود.

ناصری تصریح کرد: باید چراغ ادب و فرهنگ باشکوه‌تر از گذشته در جامعه روشن باشد و به طور قطع با حضور فرهنگیان در جامعه این چراغ روشن خواهد ماند.

وی با بیان اینکه همواره فرهنگ، هنر و ادب یکی از سرمایه‌های ملت ایران بوده است، ادامه داد: حفظ کرامت و جایگاه معلم به عنوان یکی از عناصر زیربنایی جامعه در تمام عرصه‌ها مهم است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه صفت معلم، انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها راه توسعه را از مسیر معلم و زبان معلم طی کرده تا به جایگاهی از جامعه برسد.

ناصری اظهار کرد:‌ عرصه آگاه‌سازی، عرصه پیش رفتن، تلقی و رشد است؛ با آگاه‌سازی و آگاهی‌بخشی توسعه در تمام ابعاد جامعه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر آگاهی لازم از توسعه را پیدا نکنیم به آن توسعه مورد نظر نمی‌رسیم، افزود: باید جایگاه تعلیم و تربیت در ذات جامعه گنجانده شود، تکریم مقام معلم و احترام به این جایگاه با برگزاری یادواره و نام‌گذاری روزها امکان‌پذیر نیست بلکه باید به باور قلبی برسد که برای جامعه، آگاهی‌بخشی زیربنا است و اگر به این نتیجه برسیم بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار