با حضور استاد کوچ باخ از کشور آلمان و به میزبانی استان البرز؛

چهارمین دوره "نیو بوت" به میزبانی بهزیستی استان البرز

کرج (پانا) - برای چهارمین بار در سطح کشور تکنیک های توانبخشی مبتنی بر بازی مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۱۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین دوره "نیو بوت" به میزبانی بهزیستی استان البرز

در مراسمی با حضور افروز صفاری فرد مدیرکل دفترامور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور و شیوا اکبری معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز، چهارمین دوره "نیو بوت" به میزبانی بهزیستی استان البرز در مرکز جامع آموزشی توانبخشی آفتاب افتتاح شد.

افروز صفاری فرد در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی ضمن خوشامد گویی به میهمانان و کارشناسان مدعو، از استاد "کوچ باخ" که در راستای آموزش روش های نوین و کاربردی درجه یک آموزشی که در جمع حضور داشت تشکر ویژه کرد و گفت: با روش بسیار نوین " بوبت " ایجاد آرامش روحی روانی برای بچه ها در کنار تجربیات قدیمی مربیان میتوان بهترین نتیجه را از امور توانبخشی روزانه گرفت و امیدوارم شما عزیزان از حضور استاد گرانقدر و با تجربه بهترین تجربه ها را کسب کنید و این شیوه های نوین درمانی را در راس کار خود قرار دهید.

وی افزود: امروز در سطح کشور 94 مرکز نگهداری روزانه کودکان جسمی حرکتی داریم که این آمار از نظر کمی بسیار قابل قبول و مطلوب است و از منظر کیفی نیز در راستای بهبود عملکرد و هدفمند تر شدن پروسه و آشنایی با روش های جدید به همراه تجربیات بهترین نتیجه ها را میتوان گرفت.

صفاری فرد در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد جلسات آموزشی پیش رو بسیار مثمر ثمر و کاربردی باشد و از استاد باخ برای در اختیار گذاشتن تجربیات ارزشمندشان بسیار قدردانی و تشکر کرد.

این کارگاه شش روزه با حضور کارشناسان مراکز توانبخشی معلولین جسمی حرکتی استان های اصفهان و خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و گیلان و گرگان و مرکزی در استان البرز برگزار شد.

لازم به توضیح است: در بوبت جدید درمانگر بر روی نقص مراجع خود متمرکز نیست ، بلکه سعی می کند با درک صحیح از اثرات نقص بر روی فعالیت های فرد ، با طراحی محیط بر اساس توانمندی هایش ، سطح مشارکت توانخواه را اجتماع افزایش دهد . امروزه بوبت جدید به عنوان یک مکتب بین رشته ای سعی دارد که نه تنها بر روی حرکات و فعالیت های جسمی تمرکز کند بلکه با تقویت و توسعه رشد حسی ) حواس عمومی و اختصاصی ( و حیطه های شناختی موجب رشد تواناهایی های ادراکی و شناختی توانخواه شده و موجب ارتقاء مهارت های ارتباطی او با محیط و اجتماع شوند ، اعتماد به نفس را بالا برده و با افزایش نشاط سبب افزایش روحیه چالش پذیری شود . طراحی تکالیف در بوبت جدید ، با در نظر گرفتن تواناهایی فردی ، تمایلات ، آرزو ، خلقیات ، خانواده و روابط اجتماعی توانخواه صورت می پذیرد تا بتواند امور روزمره زندگی ، بازی و تحصیل را با حداکثر استقلال انجام دهد.

شیوا اکبری معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز نیز در این زمینه گفت: این کارگاه آموزشی شش روزه تکنیک های نیو بوبت ( تکنیک های توانبخشی مبتنی بر بازی) ویژه کودکان معلول جسمی حرکتی و فلج مغزی زیر 15 سال با هدف آشنایی کاردرمان ها و فیزیوتراپ ها با تکنیک های بوبت در درمان کودکانی که با مشکل حرکتی مواجه هستند با حضور کارشناسان مسئول توانبخشی و کارشناسان مراکز غیر دولتی 9 استان کشوربه میزبانی بهزیستی استان البرز برگزار می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: کارشناسان دعوت شده پس از این دوره در استان های خود اقدام به برگزاری دوره آموزشی نیو بوبت می کنند و اساس تکنیک بوبت ایجاد فضای شاد برای کودکان است که اشتیاق بیشتری برای انجام حرکات درمانی پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار