نماینده ولی فقیه دراستان البرز: باید از کارگر حمایت کنیم

کرج (پانا) -به مناسبت هفته کارگر جامعه کار وتلاش و تشکلات کارگری ومدیران کل تعاون،کارورفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان البرز با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرستان کرج دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۱۹۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه دراستان البرز: باید از کارگر حمایت کنیم

به مناسبت هفته کارگر جامعه کار وتلاش و تشکلات کارگری ومدیران کل تعاون،کارورفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان البرز با حسینی همدانی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرستان کرج دیدار نمودند.

در ابتدای این دیدار خلیلی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز ضمن ارائه آماری از وضعیت اشتغال وکار دراستان اظهار داشت : دغدغه مسئولان این اداره کل و مدیران زیرمجموعه تعاون،کارورفاه اجتماعی در استان در سالجاری بر تحقق شعار سال درخصوص حمایت از کالای ایرانی وتولید با کیفیت داخلی وایجاد وتثبیت اشتغال همراه با ترویج فرهنگ مصرف کالای ساخت ایران درراستای حمایت از جامعه کارگری کشور واستان قرار گرفته است.

وی همچنین از فعالیت سامانه رصد درخصوص ثبت اشتغال ایجادی در استان توسط دستگاهها اجرایی و نیز اجرای طرحهای اشتغال زا مانند اشتغال فراگیر وروستایی درجهت کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد وگفت : با حمایتهای استاندار وتلاش مدیران دستگاههای اجرایی استان بحمدالله طرحهای وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی درخصوص اشتغال بویژه اشتغال فراگیر وروستایی ومشاغل خانگی در حال پیگیری در استان وکارگروه اشتغال استان می باشد .

خلیلی افزود : استاندار البرز بر ادامه روند مثبت ایجاد اشتغال در استان مانند سال گذشته وبیش از آن به دستگاههای تاکید نموده اند وبا تلاش مسئولین درصدد هستیم نرخ بیکاری استان را تک نرخی نماییم.

وی همچنین از برنامه های برگزار شده در هفته کارگر در استان از سوی این اداره کل وتشکلات کارگری نام برده وگفت : انشالا بتوانیم با استفاده از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کارگران و حمایت از تولید وکالای ایرانی در دیدار با کارگران در امسال به اهداف مد نظر دراین خصوص دست یابیم.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با تاکید بر اینکه در خصوص تحق شعار سال وحمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ مصرف در مردم نیز تغییر نمایند گفت : باید به هر نحوی با تبلیغات ، در خطبه های نماز جمعه ورسانه ها وحتی فروشندگان اجناس فرهنگ مصرف کالای ایرانی در مردم نهادینه گردد و در همین راستا نیز تولید کنندگان وکارگران در خصوص تولید با کیفیت ایرانی ورقابت پذیر وقیمت ارزان ومناسب این روند را حمایت نمایند.

وی همچنین از کسب رتبه های برتر این اداره کل در خصوص حقوق شهروندی ، عفاف وحجاب وحمایت از حقوق مصرف کننده در استان وهمچنین ارتقا رتبه این اداره کل به سه اداره کل برتر در کشور درحوزه تعاون،کارورفاه اجتماعی استان ها به جهت ارتقا سطح خدمات به مردم خبر داد.

خلیلی همچنین از ارتباط بسیار خوب این اداره کل با زیرمجموعه های آن اداره ونیز تشکلات استان در حوزه های مختلف خبر داد واظهار امیدواری نمود با نظارت و بهره گیری از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان ونیز مسولان عالی رتبه استانی توسعه روز افزون استان در عرصه های مختلف صورت پذیرد.

در این جلسه حضرت حسینی همدانی ضمن تبریک ایام عید میلاد حضرت امام زمان (عج ) ونیز هفته وروز کارگر اظهارداشت : ایام مبارک شعبانیه ،ماه بندگی،عبادات به درگاه حضرت حق وبخصوص روز ولادت حضرت مهدی (عج) ایام پر خیر ورحمت الهی است امید است بندگان از فیوضات این ماه وبعد از ان ماه مبارک رمضان بهره مند گردند.

ایشان همچنین درخصوص فرهنگ انتظار فرج بیان داشت : آنچه از دوران امام مهدی برآمده است در روایات و ما نیز در دوران انتظار فرج هستیم این اعتقاد باید همراه با عمل باشد وافضل العبادات است وباید این اعتقاد عملی باشد و شرایطش از سوی منتظران به واقع فراهم گردد واز وظایف منتظران آن است که افراد باید خود را رشد دهند وبه فضایل اخلاق زینت دهند،تحقق عدالت نماید و توسعه علم وفناوری نیز از وظایف منتظران است و باید هر کس در هر کاری که هست بهترین آن را ارائه دهد .

نماینده ولی فقیه دراستان همچنین در خصوص فضیلت کار وکارگر واهمیت مقام کارگر در نزد اهل البیت (ع) اظهار داشت : جامعه منتظر جامعه فعال وپویا است اهل کار وتلاش است وتمامی اولیا خدا وائمه معصومین (ع) وپیامبر عظیم الشان اسلام (ص)همواره در کار وتلاش بوده اند و بر دست کارگر بوسه می زدند.

وی ادامه داد : مهمترین عامل پیشرفت برای اهداف بلند وبالا وقدرتمند شدن در تمامی عرصه ها وبویژه عرصه های اقتصادی این است که سرمایه انسانی ونیروی کار ما اهل تلاش وکارآمد باشد ودر این راستا کارگران از جایگاه ویژه های برخوردار هستند ،کارگران عناصر اصلی ونیروی محرکه جامعه برای پیشرفت هستند و پیشرفت در هیچ جای عالم محقق نمیگردد مگر به همت نیروی کار و در اسلام نیز بر اهمیت کار وکارگر ودوری از بطالت وبیکاری نیز تاکید فراوان نموده است.

حسینی همدانی همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران تصریح کرد : امروزه حرف از کار وکارگر می شود مقام معظم رهبری دراین خصوص نکات راهبردی را بیان نموده اند حتی خود ایشان دوساعت ونیم از نمایشگاه کالای ایرانی دیدار نمودند واین نشانگر اهمیت ایشان به کار و کارگر ایرانی وتاکیدی بر این مهم است.

امام جمعه شهرستان کرج همچنین در ادامه با اشاره به اینکه باید از کارگر وتولید کننده ایرانی نیز حمایت گردد گفت : باید از کارگر حمایت کنیم واگر از کارگر حمایت شود از کالای ایرانی حمایت خواهد شد و دراین راستا مردم ،دولت وخود کارگران نیز وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

وی افزود : باید در دیدگاه مردم استفاده از کالای خارجی بصورت منکر قرار گیرد ودنبال خرید کالای خارجی نروند وکار معروف راخرید کالای ایرانی قرار دهند و در این راستا وظیفه دولت نیز آن است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کالاهای که به قدر کافی در کشور تولید میگردد وارد نگردد وهمچنین دولت باید در راستای افزایش دستمزد وبالابردن جایگاه کارگران نیز تلاش نماید و وظیفه کارگران نیز آن است که احساس مسئولیت نموده و با توجه به این مساله کار خود را با بهترین کیفیت ارائه دهند تا محصول با کیفیت نیز تولید گردد .

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه اگر کیفیت کالاها بالا نباشد شعار سال فقط در قالب شعار خواهد ماند وباعث تضعیف کار و کارگر وکشور می گردد اظهار داشت : بدون کار وتلاش فرهنگ بالنده نمی گردد .

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرستان کرج در خاتمه اظهار امیدواری نمودند با تلاش مسئولین ومردم همگان باید در هر مسئولیتی که هستند وظیفه خود را به نحو احسن در جهت رشد وتعالی کشور،جامعه واستان انجام دهند.

همچنین در انتهای این دیدار از سوی تشکلات کارگری استان هدیه و لوح تقدیری به مهندس خلیلی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی و مرتضی سلامی مدیرکل تامین اجتماعی استان در جهت تلاشهای این مدیران در جهت اعتلای جامعه کارگری و رفع مشکلات انان در استان بدست حسینی همدانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان کرج اهدا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار