مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس مطرح کرد :

تضمین آینده کشور در گرو ترفیع جایگاه معلمین در جامعه

مشهد (پانا)- همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس به تشریح دستاورد ها و تبیین جایگاه معلمین پرداخت.

کد مطلب: ۸۱۸۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تضمین آینده کشور در گرو ترفیع جایگاه معلمین در جامعه

قاسمعلی خدابنده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس با گرامیداشت سالروز شهادت عارف فرزانه استاد مطهری روز معلم را به فرهنگیان گرامی تبریک گفت و اظهارداشت: این عالم دلسوخته در آگاهی بخشیدن به دانشگاهیان و ایجاد شور و نشاط انقلابی در جوانان سهم انکار نشدنی داشته است و توانسته در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی اساسی ایفا نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از استاد مطهری به عنوان آزاد اندیشی نمونه یاد کرد و افزود: این فقیه گرانقدر الگویی مناسب برای معلمان عصر حاضر است و آثار او مجموعه ای فاخر بشمار می‌رود که کماکان مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

خدابنده با تأکید بر اهمیت نقشه تعلیم و تربیت گفت : بنای تعلیم و تعلم بر مبنای اسلام نهاده شده لذا باید جایگاه معلم را در کتب آسمانی و کلام ائمه اطهار علیه السلام جستجو کرد ، همانگونه که اولین معلم عالم خداوند متعال است که به انسان اسماء الهی را آموخت و دوم معلمان انبیاءهستند که یکایک در تربیت انسان کوشیده‌اند و تزکیه جسم و جان را آموزش داده و تلاش نموده تا انسان را از جهل و نادانی به سمت نور و اداره هدایت کنند.

مقام عالی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه معلمان ادامه دهنده راه پیامبران هستند گفت: معلمان باید تلاش کنند تا دانش آموزان را به سوی روشنایی رهنمود کنند ، از این رو باید به آموزش و پرورش با نگاه سرمایه‌گذاری برای آینده نگریست و آن را سودمند قلمداد نمود.

وی خانواده ، نظام آموزشی و الگوهای دینی را پایه های اساسی اجتماع برشمرد و اظهار داشت: اگر میخواهیم نسل آینده استوار بماند باید به این ثروت اهمیت داد.

خدابنده تصریح کرد: اگر به جایگاه و نقش معلم توجه نشود نظام آموزشی به انحطاط خواهد رسید و اگر جایگاه معلم رفیع باشد و وضعیت خود را در بین دانش‌آموزان حفظ کند ، آینده کشور تصمین خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی جامعه به فرهنگیان بیش از سایر مشاغل است افزود این افتخاری است که باید آن را ارج بنهیم و محبوبیت معلمان را ارتقا ببخشیم تا این جایگاه محفوظ بماند.

مدیرکل استان خراسان رضوی ، آزاد اندیشی معلمان را از مصادیق تکریم فرهنگیان ذکر نمود و گفت: جهت تربیت دانش آموزان با اعتماد به نفس ، دین مدار و خودباور ایجاد بستر آزاد اندیشی و ابراز بیان معلمان را فراهم نمود.

خدابنده بیان کرد: معلمان برای آنکه مرجعیت علمی خود را در کلاس درس از دست ندهند باید همواره به دنبال علم آموزی و رشد اطلاعات خود باشد و آن را ارتقا دهند

وی خاطر نشان ساخت : آموزش و پرورش، توسعه پایدار جامعه است و زیر بنای آموزش و پرورش و مدرسه است و بنای مدرسه بر مبنای سرمایه انسانی و معلم استوار است، لذا نقش معلم نقشی اساسی در کل کشور است و هرچه به این جایگاه اهمیت داده شود آینده کشور و آینده میهنمان را تضمین نموده ایم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار