استاندار فارس: خواهان بازگرداندن طرح دوتکه شدن شهرستان کازرون از دولت هستیم

شیراز (پانا) - استاندار فارس با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است رونق هر دیاری در آرامش و  وحدت و  همدلی مردم این دیار شکل می گیرد، گفت: ما انتقادات و خواسته های مردم شریف کازرون را با مسئولان دولت و وزیر کشور در میان گذاشتیم و خواهان بازگرداندن طرح جدا سازی یک شهرستان از کازرون و انجام اصلاحات لازم در آن شده ایم.

کد مطلب: ۸۱۸۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: خواهان بازگرداندن طرح دوتکه شدن شهرستان کازرون از دولت هستیم

اسماعیل تبادار در دیدار با مردم کازرون با قدردانی از مردم فهیم کازرون که با حفظ آرامش در اجتماعاتی که بر پا کرده‌اند خواسته‌های خود را به گوش مسئولان استان رساندند، تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در استان فارس صدای خواسته ها و اعتراضات مردم شهرستان کازرون را شنیدم و به رغم اینکه پیش از اعتراضات نیز روند جدا شدن شهرستانی جدید از کازرون را با دقت پیگیری می‌کردم، انتقادات و خواسته‌های مردم شریف کازرون را با مسئولان دولت، دفتر جناب آقای دکتر جهانگیری، وزیر کشور و دیگر مسئولان در میان گذاشتم و خواهان بازگرداندن طرح و انجام اصلاحات لازم در آن شدم .

وی ضمن ابراز خرسندی از آشنایی دیرین خود با دیار کازرون و مردم فهیم و با متانت این سرزمین، تاکید کرد: تجربه نشان داده است رونق هر دیاری در آرامش و وحدت و همدلی مردم این دیار شکل می گیرد .

تبادار با بیان اینکه به عنوان استاندار فارس رونق، توسعه و عمران و آبادی همه نقاط فارس را مد نظر قرار داده است، بر لزوم راه اندازی و توسعه منطقه ویژه کازرون تاکید کرد و گفت: به لحاظ ظرفیت های متعدد این شهرستان و همچنین نزدیکی آن به دریا این منطقه ویژه می‌تواند فرصتی مغتنم برای استان فارس باشد .

وی همچنین از پیگیری مصرانه برای ارتقای فرمانداری شهرستان کازرون به فرمانداری ویژه خبر داد و افزود: این موضوع مهم بر اساس درخواست‌های مردم شهرستان کازرون تا مراحل نهایی با دقت دنبال خواهد شد .

تبادار در ادامه با اشاره به سابقه مردم دیار کهن کازرون در دینداری و مبارزات انقلابی، خاطرنشان کرد: مردم کازرون در پیشتازان برافراشتن پرچم مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بوده اند و هراسی که رژیم از غیرت زنان و مردان کازرون داشت سبب شد نخستین حکومت نظامی استان در این دیار برقرار شود .

استاندار فارس با ابراز خرسندی از حضور در میان مردم فهیم، با درایت و متانت و صمیمی شهرستان کازرون، این شهرستان را دروازه غربی استان فارس دانست و تاکید کرد: در گذشته‌ای که چندان دور نیست مسیر کازرون مسیر ترانزیتی جنوب به استان فارس و مرکز کشور بوده و احیا این مسیر یکی از مهمترین اقداماتی است که در راستای توجه به شهرستان کازرون باید به آن پرداخته شود .

وی با اشاره به توجه ویژه مدیریت ارشد استان فارس به احیا مسیرها و راه‌ها در شهرستان کازرون از پیشرفت تونل محرم در چند ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد این تونل باید به زودی ساخته می‌شود و گذرگاه جنوب به شهرستان کازرون را تکمیل می‌کند .

وی همچنین از وجود پروژه‌هایی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان در شهرستان کازرون خبر داد و افزود: کارگروهی برای بررسی روند توسعه این پروژه‌ها تشکیل شده است و میزان پیشرفت هر یک از آنها تا زمان تکمیل به دقت بررسی خواهد شد .

استاندار فارس همچنین طی سفر یکروزه خود به شهرستان کازرون از بیمارستان در حال ساخت 206 تختخوابی پردیس، ورزشگاه فرهنگیان، کتابخانه مرکزی، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب، بیمارستان 96 تختخوابی امام علی و مجموعه گردشگری بوم‌گردی این شهرستان بازدید کرد .

وی در از بیمارستان در حال ساخت شهر قائمیه در جمع مردم این شهر حضور یافت بر توسعه زیرساخت‌ها و رونق اقتصادی قائمیه تاکید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار