تخصیص 220 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری

شیراز (پانا) - وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت کار را مسئول در برابر کارفرما و سر پا ایستادن بنگاههای اقتصادی و هم چنین مسئول در برابر امنیت شغلی کارگران دانست.

کد مطلب: ۸۱۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 220 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری

به گزارش روابط عمومی اداره کار و رفاه اجتماعی استان فارس، علی ربیعی در سفر خود به فارس و در جشن کارگری شهرستان آباده همزمان با هفته کارگر گفت: در حوزه کار با مشکلات زیادی مواجه هستیم، از یک سو درآمد کارگران پاسخگوی هزینه ها نیست و از سوی دیگر هم کارفرمایان توان پرداخت حقوق به نیروی کار بیش از آنچه تاکنون پرداخت کرده را ندارد .

وی با بیان اینکه کارفرمایان به دلیل شرایط خاص اقتصادی افزایش بالغ بر 19 درصدی حقوق برای سال جاری را به سختی قبول کردند گفت: افزایش قدرت خرید کارگران و بالا بردن توان تولید کارفرمایان از سیاستهای توام دولت است .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید حقوق کارگران و بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش داشت ادامه داد: متاسفانه تا قبل از این به دلیل تورم بالا و عدم افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم، قدرت خرید این قشر به شدت کاهش یافت و دولت تلاش کرد با ترمیم حقوق سالانه کارگران بیش از نرخ تورم از کاهش قدرت خرید کارگران جلوگیری کند .

وی با بیان اینکه کارگران سربازان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند اضافه کرد: کارگران با افزایش بهره وری و کیفیت تولید می توانند زمینه ساز رونق تولید باشند و بدینوسیله رونق اقتصادی را محقق کرده و در نهایت درآمد خود را از طریق بالا بردن توان مالی کارفرمایان افزایش دهند .

دکتر ربیعی با بیان اینکه نیروی کار به دلیل شرایط قبلی اقتصادی با 10 سال تاخیر وارد بازار کار شد افزود: تلاش میشود این تاخیر 10 ساله به گونه ای جبران شود که آنها بتوانند به راحتی شاغل شوند.

وی گفت: امسال 3 هزار و 200 میلیارد تومان به بازنشستگان لشکری و کشوری با طبقات حقوقی پایین و 600 میلیارد تومان برای مسکن و معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است .

ربیعی اختصاص 220 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار، افزایش وام بازنشستگان، اجرای سیاست های فقرزدایی، محدود کردن فقر مطلق و محو کردن فقر شدید را از دیگر برنامه های امسال وزارتخانه متبوعه اش نام برد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با برخی حقوق های کارگری نمیتوان در شهرهای بزرگ زندگی کرد اما چه کنیم که راه بهتری نمی شناسیم .

وی با بیان اینکه اهل نرم حرف زدن هستم اما به کسی باج نداده ام افزود: در دوره فعالیت خود تلاش کرده ام به سالمترین شیوه کار کنم و صندوق های بازنشستگی را که در حال کارپردازی بودند را نجات دهم که خوشبختانه موفق شدم .

وی در پایان با اشاره به تخصیص 25 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و تثبیت اشتغال گفت: با توجه به میانگین 50 میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل پایدار، این تسهیلات میتواند اشتغال خوبی ایجاد کند البته اشتغال فقط استخدام نیست و میتوان با افزایش مهارت کسب و کار کوچک راه اندازی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار