مشاوران، قوی ترین ضلع مثلث تخصصی و حرفه ای مدارس هستند

هدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مشاوران، قوی ترین ضلع مثلث تخصصی و حرفه ای مدارس هستند.

کد مطلب: ۸۱۷۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران، قوی ترین ضلع مثلث تخصصی و حرفه ای مدارس هستند

محمد پورداود در همایش مشاوران مدارس استان اظهار کرد: مشاوران به عنوان بازوی توانمند و حرفه ای مدارس، نقش مهمی در رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، عاطفی، اجتماعی و ... دارند.

پورداود با اشاره به عوامل موثر در شکل‌گیری جریان آموزش و تربیت دانش‌آموزان، گفت: مشاوران از اضلاع قدرتمند مثلث تخصصی و حرفه ای مدارس هستند که در تجارب تحصیلی و آموزش دانش آموزان نقش ایفا می کنند.

وی کمک به دانش آموزان در خصوص آموزش مهارت های مطالعه، تقویت تحصیلی و مشاوره تخصصی و راهنمای شغلی را از جمله مسوولیت های مشاوران ذکر کرد و تصریح کرد: مشاوران باید با معلمان، مدیران و والدین به منظور کمک به موفقیت دانش آموزان تعامل داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برخی از ویژگی های مشاور تحصیلی اثرگذار، خاطرنشان کرد: ایجاد روابط سازنده با کادر اداری، آموزشی، دانش‌آموزان و والدین آنها از جمله این ویژگی هاست که باعث ایجاد حس اعتماد و نزدیکی میان آنها می شود.

وی افزود: مشاوران مدرسه رابطی بین دانش آموزان و منابع اجتماعی هستند.

پورداود با بیان این که کارهای مشارکتی با همکاری بین کارکنان مدرسه و والدین موجب حداکثر شدن موفقیت تحصیلی دانش آموزان می شود، افزود: مشاوران مدرسه نقطه آغاز این همکاری و تعامل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار