رئیس اداره مشاوره دوره های تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

فعالیت پایگاههای اوقات فراغت باید مبتنی بر افزایش سلامت روان در جامعه باشد

دماوند (پانا) - دومین روز نشست هم اندیشی معاونین پرورشی شهرستانهای استان تهران با تبادل نظر و ارائه راهکار برای برپایی پایگاههای اوقات فراغت در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۸۱۷۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت پایگاههای اوقات فراغت باید مبتنی بر افزایش سلامت روان در جامعه باشد

مهدی درخشانی رئیس اداره مشاوره دوره های تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: گفت و گو و نظر خواهی از دانش اموزان درباره مدرسه با نشاط به صورت متعالی باید صورت پذیرد و تعیین سرفصلهای آموزشی بهتر است بر اساس نیازهای روانی دانش اموزان مبتنی بر آخرین نتایج ازمون سلامت روان باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاههای اموزشی با محوریت آموزش مهارتهای ده گانه اظهار داشت:بایدها و نبایدها ی برگزاری جلسه اموزشی مشخص باشد و از قالب سخنرانی خارج شود و مقطع تحصیلی و جنسیت گروه هدف باید حتما مد نظر قرار بگیرد.

درخشانی نمایش فایلهای تصویری متناسب با سن،مقطع تحصیلی و گفت و گو و تبا دل نظر در این باره را از جمله فعالیتهای موثر در پایگاهها یاد کرد و افزود:نشستهای گفتگو محور درباره موضوعات اولویت دار و مورد علاقه ی دانش آموزان برگزاری رایگان کلاسهای تفکر، تبیین طرح همیار مشاور در پایگاهها و جذب همیار مشاور، تئاتر درمانی ، برگزاری جلسات در فصای باز، برنامه ریزی برای تغدیه مختصر در حین کارگاهها و حضور پدر ومادر دانش اموز به ویژه در مقطع ابتدایی ، آموزشهای خود مراقبتی و طراحی و اجرای بازی و نشاط بویژه در مقطع ابتدایی و اولویت کارگاههای آموزش کاهش استرس و خشم در مقطع متوسطه،آموزش مدرسین معرفی شده توسط مناطق از اولویت های برپایی کارگاههای اموزشی است که باید با برنامه ریزی های منسجم در مناطق صورت پذیرد.

اردو های ملی و کارگاههای آموزش خبرنگاری در اولویت فعالیتهای سازمان دانش آموزی است

در ادامه این نشست ابوالحسن قلی زاده مدیر سازمان دانش آموزی شهرستانهای استان تهران گفت: در مدارس کامل تشکیلاتی با آموزش مهارتهای مختلف سازمانی و فریاد و شادی های متنوع و مهارتهای نظام جمع، تلاش خواهیم کرد با برپایی انجمن های دیگر مهارتی لحظات خوبی را برای دانش آموزان فراهم سازیم.

وی برپایی کارگاههای آموزش خبرگزاری را از دیگر فعالیتهای سازمان دانشت و افزود: در این کارگاه که با حضور اساتید استانی و با نظارت مستقیم استان برگزار خواهد شد مهارت های لازم این حرفه به علاقه مندان آموزش داده می شود و در نهایت با ارائه مدرک خبرنگاری و در صورت تداوم در فعالیت، دانش آموزان به عنوان خبرنگاران افتخاری پانا با مناطق و استان همکاری داشته باشند.

قلی زاده برپایی اردوی ملی را از دیگر برنامه های سازمان در تابستان امسال عنوان کرد.

شایان ذکر است در ادامه این برنامه علی کریمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل و اشرف قمری قمری رئیس اداره امور تربیتی اداره کل با بیان ظرفیتهای این ادارات برای همکاری در برپایی پایگاههای اوقات فراغت با پاسخگویی به سوالات و نظرات معاونین پرورشی مناطق به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار