برگزاری مسابقه ای با عنوان فیزیک و زندگی در قوچان

قوچان (پانا)- معاون آموزشی دبیرستان نمونه دکتر علی شریعتی قوچان از برگزاری مسابقه ای تیمی تحت عنوان " فیزیک و زندگی " به همت گروه آموزشی فیریک در شهر قوچان خبر داد که این مسابقه بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در تاریخ بیست وسوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۷۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه ای با عنوان فیزیک و زندگی در قوچان

نعمت فیروزی معاون آموزشی دبیرستان نمونه دکتر علی شریعتی قوچان قوچان اظهار داشت: علم فیزیک رفتار و اثر متقابل ماده و نیرو را مطالعه می کند.مفاهیم بنیادی پدیده های طبیعی تحت عنوان قوانین فیزیک مطرح می شوند.این قوانین به توسط علوم ریاضی فرمول بندی می شوند به طوریکه قوانین فیزیک و روابط ریاضی با هم در توافق بوده و مکمل هم هستند.و دو تایی قادرند کلیه پدیده های فیزیکی را توصیف نمایند.

وی با بیان این نکته که از روزگاران باستان مردم سعی می کردند رفتار ماده را بفهمند. و بدانند که:چرا مواد مختلف خواص متفاوت دارند؟ چرا برخی مواد سنگینترند؟ و... همچنین جهان ، تشکیل زمین و رفتار اجرام آسمانی مانند ماه و خورشید برای همه معما بود،افزود: بدین ترتیب فیزیک جایگاه علمی و عملی خود را یافت و روزبه روز پیشرفت کرد، مباحث آن گسترده تر شد، تا آنجا که قوانین فیزیک از ریزترین ابعاد اتمی تا وسیعترین ابعاد نجومی را شامل می شود. اکنون فیزیک مانند زنجیری محکم با بقیه علوم مرتبط است و هنوز هم به سرعت در حال گسترش و پیشرفت می باشد.

فیروزی گفت: با این روند رو به رشدی که علم فیزیک در کنار سایر علوم دارد، می توان امیدوار بود که در آینده به چراها و چگونگی های عالم طبیعت پاسخ داده شود و این دنیای فیزیک سکوی پرتاب به عالم سایر علوم باشد. گروه آموزشی فیریک شهرستان مسابقه ای تیمی با عنوان" فیزیک و زندگی"، با توجه به اطلاعات و مفاهیمی که دانش آموزان هر پایه فراگرفته اند، بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه برگزارمی نماید.این دبیرستان نیز با همکاری دبیران محترم فیریک دبیرستان اسامی تیم های دانش آموزی هر پایه تحصیلی در دو رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی را تا روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه به کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی ارسال می نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار