تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش مشاوره‌های مذهبی به ۲۰ میلیون

قم (پانا)- تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در سال گذشته 500 هزار مشاوره و پرسش و پاسخ در این مکان مقدس انجام‌شده است؛ باید با توجه به اینکه سالانه 20 میلیون نمازگزار در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند، برنامه‌ریزی انجام شود تا تعداد مشاوره و پرسش و پاسخ‌ها به 20 میلیون برسد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش مشاوره‌های مذهبی به ۲۰ میلیون

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان، ظهر امروز در گردهمایی اساتید و روحانیان واحد ارشاد مسجد مقدس جمکران و آئین رونمایی از وب‌سایت، لوگو و پوستر جشنواره ملی مهدویت، عنوان کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با مسجد کوفه در چارچوب اجلاس اعتاب مقدسه امضا شد؛ تعاملاتی شکل گرفته است و افتخار می‌کنیم که مسجد جمکران در خیلی از زمینه‌ها پیشتاز و پیشگام است و امیدواریم مجموعه این تجربیات ارزشمند به صورت مناسب انتقال پیدا کند.

وی افزود: بعد از هزار و اندی سال برای اولین بار است که به برکت انقلاب اسلامی تولیت‌های اعتاب و مساجد مهم باهم نشست و تبادل نظر دارند و امیدواریم در آینده نه چندان دور در کنار مسجد کوفه و مسجد سهله و مسجد جمکران با نابودی آل سعود و رژیم غاصب اسرائیل، تولیت‌های شایسته مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی نیز در این مجموعه قراربگیرند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت موضوع مشاوره و پرسش و پاسخ گفت: سخنرانی، دعا و مداحی جایگاه خاص خودش را دارد و مشاوره و پرسش و پاسخ نیز نقش خاص خود را دارد؛ استفاده از ابزارهای مختلف باعث آشنایی بیشتر عموم مردم با معارف می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: زمانی عربستان سعودی اقدام به ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کرد و چه بسا عده‌ای از برادران اهل تسنن نیز فریب حیله آن‌ها را می‌خوردند، اما اکنون با هم پیمانی آشکار عربستان سعودی با اسرائیل و مقابله با جبهه مقاومت، اهل سنت بیدار نیز در کنار جبهه مقاومت و ایران اسلامی قرار گرفته‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه هرکسی که نگاه قرآنی داشته باشد نمی‌تواند نسبت به آینده نا امید باشد، گفت: سیاه نمایی و ایجاد نا امیدی نسبت به آینده هیچگاه در سخنان امام و رهبری وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ از زمان حضرت آدم تا کنون، همه جریان‌های باطل بازنده مکر خود شدند؛ گاهی ممکن است با نگاه محدودنگری فکر کنیم غیر این است، اما جریان‌های باطل نابود شدند و جریان حق پایدار باقی ماند و این سنت الهی است.

حجت السلام والمسلمین رحیمیان اظهار کرد: رسانه‌های معاند خارجی و جریان نفاق در داخل مدام در حال سیاه نمایی هستند و می‌خواهند اشتباه برخی مسئولین را به حساب انقلاب اسلامی و ولایت بگذارند که البته این مکر آنان بر اساس تجربه تاریخی و سنت های الهی دامنگیر خودشان می شود.

وی ادامه داد: در سیستم اداری خدمتگذار هم وجود دارد اما سیستم اداری نارضایتی عمومی ایجاد کرده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران همچنین از وضعیت سینما و تلویزیون نیز انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در سینما و تلوزیون از کسانی که وضعیت خوبی ندارند و احیاناً نماد فساد اخلاقی هستند، قهرمان سازی و الگو سازی می‌کنند، آنوقت انتظار داریم دخترهای جامعه ما تحت تاثیر آنها قرار نگیرند و از آن‌ها پیروی نکنند.

وی با بیان اینکه با تمام مشکلات، اکنون همه دشمنان نیز باور دارند که ایران یک ابر قدرت در منطقه و جهان است، عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود، داعش وارد کربلا و نجف می‌شد و آنجا را با خاک یکسان می‌کرد و دیگر ناموسی برای شیعه باقی نمی‌گذاشت؛ ۹۰ کشور دنیا در مقابل جبهه مقاومت در سوریه متحد شدند ولی این اراده جمهوری اسلامی بود که بر آنان پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه دشمن نقطه ضعف را ایجاد مشکلات اقتصادی می‌داند تا از این جهت بر مسائل فرهنگی نیز تأثیر بگذارد، اظهار کرد: اگر مسئولین جلوی قاچاق و ورود کالاهای غیر ضروری و دارای مشابه داخلی را می‌گرفتند، مشکل اشتغال حل می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار