بیش از ۶۳ هزار دانش آموز سوم ابتدایی آذربایجان شرقی کسب مهارت روخوانی قرآن را جشن گرفتند

تبریز (پانا)- صبح امروز، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی 63هزار و۵۷ دانش آموز پایه سوم ابتدایی استان کسب مهارت روخوانی قرآن را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۸۱۷۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۶۳ هزار دانش آموز سوم ابتدایی آذربایجان شرقی کسب مهارت روخوانی قرآن را جشن گرفتند

جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن ویژه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی که در دبستان حضرت خدیجه کبری (س) ناحیه یکتبریز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با بیان اینکه قرآن بزرگ ترین دایره المعارفی است که همه جنبه های زندگی انسان را شامل می شود، افزود: امروز تمامی نارسایی ها و پلیدی ها ناشی از دوری از قرآن است و قطعا پیروی از آن می تواند تمامی گره های پیدا و پنهان زندگی ما را حل کند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش مفاهیم دینی و قرآنی در سنین پایین اضافه کرد: در چهار سال گذشته دستگاه تعلیم و تربیت استان سعی شده زمینه دسترسی آسان و همیشگی به کتاب قرآن، تلاوت، حفظ و ترتیل آن را در سطح مدارس فراهم کند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در ترویج آموزه های دینی در جامعه گفت: در چهار سال گذشته با تکیه به ابزار های گوناگون کوشیده ایم در جهت تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن در بین دانش آموزان استان حرکت کنیم.

وی همچنین مدرسه محوری را رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان در فعالیت های قرآنی اعلام و اظهار کرد: در این راستا شناخت معنا و مفهوم قرآن به شکل آسان برای دانش آموزان بویژه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی مورد توجه بوده و علاوه بر آن اصلاحاتی در شیوه ارائه کتاب های درسی قرآن و شیوه تدریس معلمان این درس صورت گرفته است.

پاشایی برگزاری مسابقات، جشنواره ها و کنگره های مختلف قرآنی برای دانش آموزان مقاطع مختلف را از دیگر فعالیت های قرآنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: فراگیری مفاهیم دینی و قرآنی سبب تعالی هویت دینی دانش آموزان و مصونیت سازی آنان در برابر آسیب های اجتماعی می گردد.

گفتنی است ۶۳هزار و۵۷نفر دانش آموز پایه سوم ابتدایی استان در ۲۴۸۹کلاس درسی مدارس دولتی و غیردولتی استان این جشن را برگزار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار