همایش علمی آموزشی اوتیسم در شهریار

شهریار (پانا) -  چندمین دوره همایش علمی آموزشی اوتیسم  به همت معاونت آموزش ابتدایی و با حضور مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابتدایی شهریار در سالن شهید کافی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش علمی آموزشی اوتیسم در شهریار

معاون آموزش ابتدایی هدف از برگزاری این همایش را اطلاع رسانی و ایجاد توجه عمومی به بیماری اتیسم وآگاهی از آخرین دستاورد های جهانی اختلالات طیف اتیسم عنوان کرد و در خصوص بیماری اوتسیم گفت: همه کودکان از هر نژاد و یا ملیتی ممکن است دچار بیماری اوتیسم شوند ولیکن عواملی نظیر جنسیت کودک، سابقه خانوادگی،سن والدین و سایر اختلالات سبب خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

آقاخانی در خصوص نحوه درمان این بیماری بیان کرد: هرچند درمان کاملی برای بیماری اوتیسم وجود ندارد منتهی ترکیبی از درمان های خانگی و مدرسه‌ای می تواند به درمان این بیماری کمک نماید لذا ما به عنوان نهادی آموزشی باید تدبیری در این باره بیاندیشیم تا علاوه بر پیشگیری، در صورت ابتلا کودکان بتوانیم درصدد درمان آن ها براییم تا از شدت بیماری بکاهیم.

وی در پایان تأکید کرد : مهمترین راهکار در شناسایی این اختلال آموزش است که می بایست در این راستا آموزش به خانواده ها در الویت کار قرار گیرد.

/خبرنگار: سارا وثاق/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار