اجرای طرح مدام در مدارس و مدیریت ناحیه ۳ کرج

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج از اجرای طرح مدام در تمامی مدارس و مدیریت این ناحیه خبر داد و گفت: دانش آموزان با اجرای این طرح در تمام امور مدرسه مشارکت خواهند داشت.

کد مطلب: ۸۱۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مدام در مدارس و مدیریت ناحیه ۳ کرج

عبدالکریم رستمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: طرح مدام در تمامی مدارس و مدیریت ناحیه ۳ کرج اجرا می گردد.

وی افزود: طرح مدام به معنای مشارکت دانش آموزان در اجرای امور مدرسه است و بر اساس این طرح در یک روز از سال تحصیلی، دانش آموزان اداره امور مدرسه را برعهده می گیرند و در نقش مدیر، معاونان و دبیران به انجام وظیفه می پردازند.

رستمی در ادامه گفت: هدف از انجام این طرح آشنایی دانش آموزان با مشکلات مدرسه، مسئولیت پذیری، شرکت و هم فکری در حل مشکلات است.

رستمی افزود: در این طرح دانش آموزان تدریس دروس را در کلاس بر عهده دارند و امور مربوط به مدیریت را در هر کارشناسی هم انجام می دهند.
وی تصریح کرد: طبیعتا در بدو ورود به محیط جدید بچه ها دوست دارند شرایط محیط را بشناسند، آگاه از شرایط و قوانین محیط بشوند. لذا تصمیم گرفتیم که در مدارس یک روز قبل مدیر مدرسه و معلمان شرایط را توضیح دهند و تفاوتها را بیان کنند و طرح مورد استقبال واقع شده است.
رستمی اظهار داشت: اصل این برنامه مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه است. قرار است دانش آموزان در اداره کلاسهای درس، در مراسم های مختلف و پروژه های در حال انجام کمک کنند؛ اگر لازم شد درس بدهند یا کمک یار خدمتگذار مدرسه باشند. ما سعی کرده ایم اهمیت و ضرورت این طرح را برای مدیران جا بیندازیم؛ اگر آنها اهمیت این کار را درک کنند دیگر به آن به عنوان یک کار نمادین نگاه نمی کنند و به دنبال این نیستند که آن را فقط فیلمی کنند تا نمایش بدهند بلکه به صورت مستمر به اجرای آن می پردازند.
وی در ادامه گفت: دانش آموزان در حقیقت قرار است به واسطه این برنامه مهارتهای زندگی را بیاموزند و ما سعی می کنیم مدیران را آموزش دهیم و کادر آموزشی را به این باور برسانیم که دانش آموزان می توانند در مدیریت آموزش و پرورش ایفای نقش کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در پایان تاکید کرد: ما برای این حرکت یک فلسفه نظری داریم و این یک دریافت جدید در قلمرو دانش آموزان است.
لازم به ذکر است؛ در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3کرج روزهای یکشنبه 9 اردیبهشت ( دختران ) و سه شنبه 11 اردیبهشت ( پسران )به این طرح اختصاص داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار