معاون بیمه مرکزی خبر داد
اختصاص یک سوم مبلغ خسارات بیمه به تصادفات ساختگی
تهران (پانا) - معاون نظارت بیمه مرکزی میگوید ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارتهای پرداختی شرکتهای بیمه به تقلبات و کلاهبرداریهای سازمان یافته اختصاص دارد.
به گزارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حبیب میرزایی در جمع معاونان فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه اظهارداشت: اعتماد از شفافیت ناشی میشود و شرکتهای بیمه باید بتوانند با استفاده از اصل کمال حُسن نیت، به تقویت اعتماد میان بیمهگران و بیمهگذاران بپردازند.
وی با اشاره به برقراری ارتباط بین صنعت بیمه و مردم بر مبنای اطلاعات گفت: استفاده از مکانیزم IT باعث شفافتر شدن قراردادها بین بیمه گر و بیمهگذار میشود و امروزه ما میتوانیم از فضاهای اجتماعی و رسانههای مختلف نیز برای تقویت نظارت، شفافیت و اطلاعرسانی استفاده کنیم.
معاون نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم تعامل میان دستگاههای نظارتی و حاکمیتی با صنعت بیمه بر اساس قوانین و مقررات گفت: با استفاده درست از قابلیتهای سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی صنعت بیمه میتوان تفاهم و تعامل مطلوب را بین بیمه مرکزی، شرکتهای بیمه و مردم ایجاد کرد.
میرزایی اضافه کرد: با تقویت سنهاب که بر اساس آن اطلاعات صنعت بیمه کشور به صورت لحظهای پایش و رصد میشود، امکان همکاری و تعامل بیشتر شده و حوزههای فنی و تخصصی صنعت بیمه نیز میتوانند از این اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کنند.
معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که یکی از نقاط قوت سامانه سنهاب بسترسازی برای مبازره با تقلبات و کلاهبرداریهای سازمان یافته است که برخی معتقدند ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارتهای پرداختی را شامل میشود، گفت: با اجرای برنامههای مختلف اطلاعرسانی و ارتباطی مانند این همایش میتوان این خسارتها را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش داد.
وی با تاکید بر این نکته که وقتی خسارتی اتفاق میافتد صنعت بیمه باید طوری رفتار کند که رضایت بیمهگذار تامین شود، گفت: شاید یکی ازدلایل اعمال عوارض نامتعارف بر صنعت بیمه، نارضایتی از خدمات بیمه است و قطعا میتوان با تعریف و تبیین راهکارهای مختلف نسبت به افزایش رضایت دو طرف اقدام کرد.
ارسال دیدگاه