مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد:

میدان انقلاب ارومیه ساماندهی می شود.

ارومیه (پانا) مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ساماندهی میدان تاریخی ایالت در ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۶۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
میدان انقلاب ارومیه ساماندهی می شود.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: میدان ایالت ارومیه در سال 1394 شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و می توان آن را جزو سه میدان حکومتی به ثبت رسیده در کشور عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وجود تابلوها و بنرهای مختلف تبلیغاتی در گوشه و کنار میدان انقلاب اغتشاش بصری ایجاد کرده و منظر عمومی فضای میدان را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: وجود ایستگاه و توقف تاکسی ها در چهار سوی میدان و بار ترافیکی که به همراه دارد در تضاد با فضای فرهنگی تاریخی میدان انقلاب است.

جباری به توافق بین میراث فرهنگی استان با شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافق قرار است ستون های بالکن ساختمان های ستاد لشکر، شهرداری و موزه مردم شناسی اصلاح شود.

وی اظهار کرد: پارسال جداره خارجی ساختمان بیمه و بانک کوثر واقع در ابتدای خیابان امام همگون سازی شد و نمونه های دیگری نیز امسال در دستور کار قرار گرفته است تا بر جذابیت بصری این میدان تاریخی افزوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: همکاری اصناف و کسبه، شهرداری و دیگر دستگاه های مسئول در ساماندهی این بنای تاریخی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار