شهردار اصفهان:

هنر، فرهنگ، مردم و مشارکت مسئولانه به حل مشکلات اصفهان کمک می کند

اصفهان(پانا)_ آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان، شامگاه دوم اردیبهشت ماه به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با حضور جمع کثیری از شهروندان اصفهانی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۵۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هنر، فرهنگ، مردم و مشارکت مسئولانه به حل مشکلات اصفهان کمک می کند

آغازگر آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان اجرای دونوازی دو هنرمند برجسته نصف جهان بود. استاد «خسرو چناریان» ویولنیست نامدار و استاد «متی» تنبک نواز برجسته دیار نصف جهان، در نخستین بخش از این برنامه به اجرای قطعاتی شورانگیز در دستگاه ماهور و چهارمضرابی از استاد ابوالحسن صبا پرداختند.

خسرو چناریان پیش از آغاز اجرایش، خطاب به حاضران در مراسم گفت: بسیار خوشحالم که سهمی اندک در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان دارم.

راه حل مشکلات بزرگ اصفهان، فرهنگ و هنر است

شهردار اصفهان سخنران آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان بود. قدرت اله نوروزی به دعوت «محمدامین صادقی»، مجری مراسم به پشت تریبون رفت و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از تلاقی این ایام مبارک با هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهری اسطوره ای است که همه جنبه های آن قابل ستایش و احترام است. چنانچه دکتر نامور مطلق درباره این شهر تاریخی می گوید، اصفهان را هیچکس نساخته است. اصفهان را شاه عباس و شیخ بهایی ها نساختند، بلکه این اصفهان است که آنها را به جهانیان معرفی کرد.

وی ادامه داد: اصفهان دارای چنین تمایزی است که شیخ بهایی را به جهان معرفی می کند. این شهر امروز برای همه ما آبرو خریده و قابل احترام و تکریم است و اگر در چنین شبی در اینجا به دور هم جمع شده ایم به خاطر این سرمایه بزرگی است که نه تنها اصفهان، که ایران و جهان به داشتن آن افتخار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هفته فرهنگی اصفهان با هدف ایجاد شور و نشاط در این شهر برگزار می شود، بیان کرد: این هفته فرهنگی و همچنین روز بزرگداشت اصفهان که در آذرماه و با حضور نمایندگان خواهرخوانده ها و کشورهای مختلفی در اصفهان برگزار خواهد شد، با هدف معرفی هرچه بیشتر اصفهان به جهانیان برگزار می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد : اگرچه مشکلات این شهر بسیار زیاد است و مصیبت بزرگی به نام زاینده رود در پیش روی ما قرار دارد، اما ماه اردیبهشت با تمام زیبایی اش بر فقدان زاینده رود سایه انداخته است و نمی خواهیم در چنین ایامی از مشکلات و مصائب بگوییم.

وی ادامه داد: ما در مسیر امید قرار داریم و می دانیم که هنر، فرهنگ، مردم و مشارکت مسئولانه آنها در این شهر به حل مشکلات کمک خواهد کرد و این مشکلات در برابر این همه توانمندی اهمیتی ندارند. اصفهان در مسیر امید است و هفته اصفهان می خواهد بگوید که اصفهان زنده است و با مشارکت مردم به توسعه خود می پردازد و با خلاقیت های شهروندان امید را تداوم می بخشد.

نوروزی تاکید کرد: اگر فرهنگ حکمروا شود در همه جا ریشه می دواند و آنگاه دیگر چه دغدغه ای برای معضلات و مشکلات اجتماعی وجود خواهد داشت؟ هنرمندان این شهر فرهنگ سازانی هستند که مردم از طریق آنها می توانند همه مشکلات و نابسامانی های جامعه را حل کنند و آنگاه دیگر شاهد معضلی که با مشارکت مردم قابل حل نباشد نیستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: هفته فرهنگی اصفهان به همت والای همه شما و مدیریت حوزه فرهنگی و حمایت همه بخش ها در شهرداری و سیاست گذاری های اعضای محترم شورای شهر برگزار می شود و امیدواریم شاهد هفته ای پررونق، مهر و محبت باشیم.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس اظهار کرد: این برنامه، پیام هفته فرهنگی اصفهان را به گوش همه رسانید و امیدواریم مردم اصفهان از فرصت هایی که این هفته فرهنگی در اختیارشان قرار می دهد بهره مند شوند. هفته فرهنگی اصفهان با نگاه و سیاست ایجاد شادی و نشاط در شهر برگزار می شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حوزه سیاست گذاری شهرداری می خواهد با برنامه ریزی های دقیق با کمک شما و خصوصا هنرمندان، روزهایی را خلق کند تا دیگر غمی در این شهر نباشد.

اصفهان به روایت ایران

پس از پایان سخنان شهردار اصفهان نوبت به اجرای گروه موسیقی نواحی به سرپرستی نبیل یوسف شریداوی، دف نواز برجسته اصفهان رسید. گروهی متشکل از نوازندگان و خوانندگانی از چهار نقطه آذربایجان، کردستان، لرستان و خراسان که با بر تن داشتن لباس های محلی به اجرایی قابل تحسین پرداخته و شور و حال چشمگیری را در میان حاضران در سالن ایجاد کردند. جالب آنکه اشعار منتخب این گروه برای اجرا، اشعاری در وصف اصفهان و زیبایی های این شهر تاریخی بود که از زبان هم وطنان نقاط مختلف کشور روایت شد.

در پایان این اجرا قطعه معروف و محبوب مردم اصفهان با نام «به اصفهان رو» با تنظیمی تازه اجرا شد و هر یک از خوانندگان گروه، ترانه این اثر را با لهجه مخصوص به خود اجرا کرد و هم نوایی مردم با این اجرا، زیبایی دوچندانی را به آن بخشید.

در حاشیه این آیین، استاد مطیع، از اساتید نقاشی اصفهان به خلق تصویری از مدرسه چهارباغ اصفهان با سبک آبرنگ پرداخت که در انتهای برنامه، این اثر توسط شهردار اصفهان و هنرمندان حاضر در برنامه امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار