رسانه ها ظرفیت مهمی برای دستگاه تعلیم و تربیت هستند

همدان(پانا) - مدیرمسوول، سردبیر و جمعی از اعضای تحریریه روزنامه همدان پیام با مدیرکل آموزش پرورش استان دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۱۵۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها ظرفیت مهمی برای دستگاه تعلیم و تربیت هستند

در این دیدار محمد پورداود، مدیرکل آموزش پرورش استان با بیان این که رسانه ها نقش بی بدیلی در توسعه دارند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها از جمله اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

پورداود افزود: در حوزه رسانه برای تقویت تعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه، برنامه سالانه تدوین کرده ایم.

وی با تأکید بر اهمیت تفکر انتقادی، گفت: نقدهای سازنده رسانه ها و مطبوعات که به رفع مشکلات و توسعه آموزش و پرورش استان کمک نماید، استقبال می کنیم.

مدیرکل آموزش پرورش استان در ادامه از همدان پیام به عنوان یک رسانه فراگیر که مخاطبین فراوانی نیز دارد، یاد کرد و افزود: این رسانه نقش خود را در توسعه استان به خوبی ایفا کرده است.

پورداود گفت: حضور چهره های فرهنگی در رأس این روزنامه مایه مباهات و فرصتی برای آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: مسیری که همدان پیام در طول حدود 14 سال اخیر پیموده است، می تواند الگوی برای رسانه های دیگر باشد.

پورداود با قدردانی از تلاش های خبرنگاران توانمند همدان پیام در پوشش اخبار آموزش و پرورش استان، گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان آموزش و پرورش و رسانه ها وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اولویت اصلی ما کرامت معلمان است، افزود: باید تلاش کنیم آموزش و پرورش به گفتمان اصلی در جامعه تبدیل شود.

پورداود درونی کردن ارزش ها بین دانش آموزان و کسب رتبه های علمی خوب را از اهداف آموزش وپرورش در حوزه های پرورشی و آموزشی خواند و خاطرنشان کرد: تقویت حوزه پژوهش از جمله برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

وی با اشاره به رویداد بزرگ همدان 2018 در سال جاری، گفت: آموزش و پرورش استان در بحث فرهنگ سازی برای این رویداد مهم ورود جدی داشته و برنامه های خود را در این زمینه از ستاد نوروزی اسکان فرهنگیان آغاز کرده است.

پورداود با بیان این که نوروز امسال افزایش 62 درصدی پذیرش مسافران را در ستادهای اسکان فرهنگیان استان شاهد بودیم، افزود: امسال بیش از 152هزار نفر روز در مراکز اسکان پذیرش شدند.

در ادامه نصرت‌اله طاقتی احسن، مدیرمسوول همدان پیام گفت: انتصاب مدیری جوان و توانمند برای مجموعه آموزش‌ و پرورش، بارقه امید را در دل فرهنگیان ایجاده کرده است.

طاقتی‌احسن خواستار تعامل آموزش‌ و پرورش با مجموعه رسانه‌ها شد و افزود: واقعیت این است که انتظار جامعه از آموزش‌ و پرورش بالاست و خواسته آنان فقط باید از طریق رسانه‌ها اطلاع‌‌رسانی شود.

وی با اشاره به شعار سال در خصوص استفاده از کالای ایرانی، گفت: آموزش‌ و پرورش وظیفه نهادینه کردن این مهم را دارد و در این ارتباط رسانه‌ها هم کمک‌حال خواهد بود.

یداله طاقتی‌احسن، سردبیر روزنامه همدان‌پیام اظهار کرد: ظرفیت‌های مهمی در آموزش‌ و پرورش وجود دارد که با بهره گیری از آنها می‌توان گام های موثری در جهت پیشرفت برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار