کمک گرفتن از رسانه ها در امر آموزش بسیار موثر است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی کمک گرفتن از رسانه ها را در امر آموزش موثر دانست.

کد مطلب: ۸۱۵۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کمک گرفتن از رسانه ها در امر آموزش بسیار موثر است

آئین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد صبح امروز با حضور معاونین مدیرکل، روسای آموزش و پرورش استان و مسوولان سایر ارگانها در محل سالن فرهنگ ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

اردشیر سیدسیاح، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و دبیر این جشنواره با بیان اینکه کمک گرفتن از رسانه ها در امر آموزش بسیار موثر است؛ اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر خروج از انحصار برخی رسانه ها و استفاده بهینه از ابزار رسانه در امر آموزش تاکید دارد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: فیلم ها و تولیدات جشنواره رشد می تواند به عنوان بسته های آموزشی در کلاسهای درس مورد استفاده قرار گیرد.

وی اذعان کرد: با توجه به گسست بین نسلها در شرایط کنونی، جشنواره فیلم رشد یک بستر هنری مناسب بر انتقال مفاهیم بین نسلهای مختلف است.

یاسر جوزایی مسئوول اجرایی جشنواره فیلم رشد در استان نیز با بیان اینکه پیام فیلم رشد چگونه زیستن و چگونه باهم زیستن است؛ اظهار کرد: سال گذشته ۱۴۹هزار مخاطب و امسال با ۵۵درصد رشد، ۲۴۱هزار و ۹۶۷نفر مخاطب جذب این جشنواره شد.

وی با بیان اینکه تعداد سالنهای ثابت و اکیپ های سیار نیز امسال افزایش چشمگیری داشت؛ افزود: تعداد سالنهای ثابت از 40 به 45 و تعداد اکیپهای سیار از 123 به 200 اکیپ افزایش داشته است.

روح الله مالمیر ناظر وزارتی جشنواره فیلم رشد در استان آذربایجان غربی نیز گفت: اجرای مطلوب و استقبال پرشور دانش اموزان استان آذربایجان غربی از فیلمهای جشنواره فیلم رشد بسیار رضایت بخش بود.

وی با اشاره به استقبال فیلمسازان خارجی از این جشنواره افزود: جشنواره فیلم رشد اکنون یک نمونه بین المللی است و بدنبال اهداف علمی، آموزشی و کاربردی است.

اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در این مراسم اظهار کرد: با توجه به ویژگی پایداری مفاهیم در زبان تصویر، جشنواره فرهنگی فیلم رشد با حضور موج عظیمی از دانش آموزان و مخاطبان در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه هنر سرچشمه ای برگرفته از درون انسان است؛ خاطر نشان کرد: در این جشنواره بیشتر از کلمه فیلم، رشد آن و استفاده از این رسانه قدرتمند در فرآیند یادگیری پررنگ تر شده است.

اشرف نجف آباد ادامه داد: شعار امسال جشنواره "دانش در آینه تصویر" است و این حرکت، آموزش انحصاری از طریق کتاب را تبدیل به تعامل و تبادل فرهنگی دانش آموزان سراسر جهان با یکدیگر به شکل کاربردی و با نقطه مشترک ارتقای فرهنگی، آموزشی و پرورشی نموده است.

وی اذعان کرد: افزایش سطح سواد رسانه ای دانش آموزان، تنوع بخشیدن به امر یادگیری بعنوان یک ضرورت، ایجاد انگیزه فیلم سازی، نویسندگی و نمایش نویسی در دانش آموزان، ایجاد نوآوری، خلاقیت و ایجاد نشاط علمی در انتقال مفاهیم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به وضعیت اکران فیلمها در ناحیه یک ارومیه گفت:یک اکیپ ثابت در سالن فرهنگ دبستان نیلوفر با حضور ۵هزار و ۶۵۰دانش آموز، همکاران اداری و آموزشی، ۱۱اکیپ سیّار شهری و روستاهای دور نزدیک به تعداد ۱۲هزار و ۴۰۰مخاطب را میزبانی کردند.

در پایان این مراسم از مسوولان اجرایی این جشنواره در ناحیه یک و دو ارومیه، شهرستان بوکان و خوی به نمایندگی از مناطق 24 گانه استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار