امام‌جمعه اسلامشهر:

هدف حمله نیروهای ائتلاف غربی به سوریه مظلوم ،انتقام از جبهه مقاومت بود

اسلامشهر (پانا)-امام جمعه اسلامشهر گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌عنوان سه کشور قدرتمند دنیا، قدرت خود را گذاشتند و به سوریه مظلوم حمله کردند وبرای اینکه از مقاومت که در رأس آن ایران اسلامی و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است انتقام بگیرندو شکرخدا موفق نشدند و رسوا گردیدند.

کد مطلب: ۸۱۴۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف حمله نیروهای ائتلاف غربی به سوریه مظلوم ،انتقام از جبهه مقاومت بود

حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه سی و یکم فروردین‌97 اسلامشهربا توصیه همگان به تقوا و انجام اعمال و فضایل ماه مبارک شعبان اظهار داشت: در این ماه به توبه،استغفار، روزه و صدقه دادن سفارش شده وصدقه دادن باید از امام علی (ع) الگو بگیریم که در نماز انگشتر خود را بخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه ماه شعبان فرصت ویژه‌ای است، گفت: این فضیلت‌ها مربوط به اصل ماه شعبان است اما درماه شعبان روزهای ارزشمند تاریخی هم واقع‌شده که میلاد مسعود امام حسین ع) و امام سجاد (ع) در این ماه واقع‌شده است روز چهارم این ماه سالروز ولادت حضرت عباس (ع) است که نه‌تنها شیعیان بلکه از ادیان دیگر ارادتمند دارند و به آن بزرگوار متوسل می‌شوند .

نماینده ولی‌فقیه دراسلامشهر بابیان اینکه سالروز ولادت حضرت عباس (ع ) به نام روز جانباز تعیین‌شده، گفت: جانبازی‌ها و رشادت‌های جانبازان اسلام و انقلاب اسلامی هدر نرفته و در راه خدا نثار شده وهمچنین در نیمه این ماه نیز میلاد امام زمان (عج) واقع‌شده وحیف نیست انسان این فرصت طلایی را از دست بدهد بدون آنکه چیزی بدست آورد.

وی راه محمد و آل محمد (ص)را راه تقوا دانست و افزود: تعدادی از سوره‌های قرآن کریم با حروف مقطعه آغاز می‌شود محدثین بزرگی چون علامه طبرسی این حروف را جمع کردند و مکررات آن را حذف کردند و خلاصه آن ذکر صِراطُ عَلی حَقٌّ نُمْسِکُهُ شده، یعنی راه علی (ع) حق و ما از آن راه پیروی می‌کنیم وبنابراین راه تقوا همان راه اهل‌بیت(ع)و پیامبر(ص) است .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به سوم شعبان و سالروز ولادت امام حسین (ع) گفت: یکی از علل و اسباب بزرگی هر شخصیت شرافت خانوادگی است واگر خانواده باتقوا، شریف و نجیب باشد کودک خانواده نیز شریف و بزرگ خواهد بود در تاریخ بشریت و در میان پیامبران و اوصیا و نبیین هیچ‌کس مانند امام حسین (ع) نیست که شرافت خانوادگی داشته باشد .

وی با اشاره به آیه ۲۸ سوره زخرف و اشاره آن به توحید حضرت ابراهیم و نسل او تصریح کرد: این آیه اعلام می‌کند که حضرت ابراهیم توحید و خداپرستی را در نسل خودش باقی گذاشت که نسل او به توحید برگرددو حضرت ابراهیم(ع) و پیامبران بنی‌اسرائیل به حضرت ابراهیم وصل می‌شوند وحضرت مریم(ع)، عیسی(ع)، عبدالمطلب و پیامبر اکرم(ص) نیز از نسل حضرت ابراهیم هستند ائمه اطهار این آیه را به وجود مقدس امام حسین (ع) تفسیر کرده‌اند که خداوند امامت را تا روز قیامت در نسل امام حسین (ع) قرار داده است .

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به‌روز ارتش و روز پاسدار گفت: همه نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان (عج) نظام راه امام حسین (ع) را می‌روند و از راه و رسم پیامبر و ائمه حمایت می‌کنند وامروز در تمام دنیا و در میان همه کشورها یک کشور است که مذهب رسمی آن شیعه دوازده‌امامی استو یک کشور است که امام علی (ع) را امام اول، امام حسین (ع) را امام سوم و امام زمان (عج) را امام دوازدهم می‌داند وطبیعی است این کشور نیز دشمنانی دارد دشمنان نیز آرام نمی‌نشینند همان‌طوری که هفته گذشته برای از بین بردن محور مقاومت و جبران شکست رسواکننده داعش خواستند از مقاومت انتقام بگیرند و به سوریه حمله کردند .

وی تأکید کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌عنوان سه کشور قدرتمند دنیا، قدرت خود را گذاشتند و به سوریه مظلوم حمله کردند برای اینکه از مقاومت که در رأس آن ایران اسلامی و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است انتقام بگیرندو شکرخدا موفق نشدند و رسوا شدند .

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار