البرز رتبه سوم کشور در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI)

کرج (پانا) - ششمین جلسه کمیته IT با محوریت حمایت از کالاهای بخش آی سی تی تولیدی در استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
البرز رتبه سوم کشور در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI)

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، ششمین جلسه کمیته IT با محوریت حمایت از کالاهای بخش آی سی تی تولیدی در استان البرز برگزار شد.

غلامرضا حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز ضمن تبریک سال نو از رشد دو پله ای شاخص توسعه فناوری اطلاعات (IDI) خبر داد.

حمیدی گفت: در ابتدای دولت یازدهم شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) استان14 بود که با همدلی و همکاری تمام دستگاه ههای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اپراتورهای ثابت و همراه در استان توانستیم در سال 94 این شاخص را به 9 ، در سال 95 به 5 و در سال 96 به رتبه 3 کشوری، بعد از استانها تهران و سمنان قرار گیریم.

حمیدی ادامه داد: این شاخص بر اساس سه معیار سطح دسترسی، میزان استفاده و میزان مهارت مورد ارزیابی قرار می گیرد که در استان توانسته ایم سطح دسترسی را به میزان قابل چشم گیری افزایش دهیم باتوجه به زیر ساختهای ایجاد شده دستگاههای اجرایی می توانند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه نمایند.

حمیدی اظهار داشت: با توجه به نام گذاری سال 97 با عنوان حمایت از کالاهای ایرانی لازم است کالاهای تولیدی بخش ICT استان احصاء و از آنها حمایت لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: آینده اقتصاد ایران استارت آپها و کسب و کار های نوپا هستند و کارهایی که در دولت غیر قابل انجام است توسط آنها به راحتی قابل اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار