رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد: اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی برای ساخت مدارس سبز

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر فرهنگ سازی در ایجاد مدارس سبز، از اعتباری ۱۴ میلیارد تومانی برای طراحی و ساخت این مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد: اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی برای ساخت مدارس سبز

به گزارش روابط عمومی تجهیز و نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در گردهمایی مدیران کل و ستادی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تبصره‌های بودجه به افزایش اعتبارات کمک می کند و امسال با توجه به تبصره ۵ بند (ب) توانستیم ۲۰۰میلیارد اعتبار دریافت کنیم و حتی این امکام وجود داشت که بتوانیم اعتبار بیشتری حتی تا ۱۰۰۰میلیارد از این محل دریافت کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به بند (ه) تبصره ۹ در آموزش و پرورش گفت: ساماندهی املاک و تغییر کاربری و نقل و انتقالات در این تبصره وجود دارد که از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروهی برای استفاده از این ظرفیت متشکل از رئیس سازمان نوسازی، معاون اداری و مالی و معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش تشکیل شد.

شناسایی املاک مازاد و پرارزش در آموزش و پرورش

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان نوسازی را به عنوان نایب رئیس کمیته پیگیری املاک هم تعیین کرد و قرار بر این شد تا املاک و اراضی مازاد که ارزش بالایی دارند شناسایی کنیم.

رخشانی‌مهر با اشاره موضوع تهاتر تصریح کرد: بهره گیری از این ظرفیت برای سازمان قابل قبول است و آورده ای حدود هزار میلیارد تومان برای سازمان به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه ای جامع برای مدرسه سبز ایجاد شده است، ادامه داد: دبیری شورای مدرسه سبز مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی سپرده شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: مدیریت مدرسه سبز صرفا استفاده از انرژی خورشیدی و تغییر رنگ و نور و معماری نیست و بخش جدی تر آن پرداختن به موضوعات فرهنگ سازی محسوب می‌شود.

رخشانی‌مهر تاکید کرد: این موضوع کاری بزرگ و زمان بر است که همکاری دستگاه‌های مختلف و مدیران استانی و مدارس را می طلبد که ابتدا می توانیم از پژوهشگاه ها و هنرستان ها شروع کنیم.

سه استان پیشرو در ساخت مدارس سبز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: اکنون استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران از محل منابع خود ساخت مدارس سبز را انجام دادند و به تدریج باید در سراسر کشور این موضوع را دنبال کنیم همچنین رقم ۱۴میلیارد تومان برای مطالعه مدیریت و طراحی مدرسه سبز در نظر گرفتیم که به استان ها اختصاص خواهیم داد.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: مکان‌یابی ساخت مدارس از دیگر موضوعات مهمی است که به طور جدی ایم موضوع را مورد توجه قرار دادیم.

وی تاکید کرد: کارهای مطالعاتی قابل توجهی با بدنه دانشگاهی کشور برای ساخت و ساز مدارس خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار