برگزاری اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان درسال جدید

درمیان (پانا) ـ اولین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال جدید، امروز با حضور مهندس بشیری زاده، فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان، مقیمی دبیر شورا و مدیر آموزش و پرورش ، و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۱۳۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان درسال جدید

محمد بشیری زاده فرماندار شهرستان درمیان امروز در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان در سال 97 با اشاره به نزدیک شدن سالروز شهادت استاد فرزانه، شهید مطهری، هفته بزرگداشت مقام معلم و با بیان اینکه معلمین مهم ترین نقش در هدایت اجتماعی افراد را دارا هستند گفت : انتظار می رود تمامی ادارات و نهادها دست به دست هم داده و در جهت بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان شهرستان مرزی درمیان اقدام نمایند به گونه ای که در این روز فرهنگیان شاغل در این شهرستان به نحوی شایسته مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.


مقیمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان نیز ضمن عرض خوش آمد گویی وخیر مقدم به اعضای شورا، عید سعید باستانی نوروز و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) را تبریک گفت. سپس وی به جایگاه والای معلمان در تکوین و ارتقای فرهنگ هر جامعه اشاره کرد و افزود: درآستانه هفته بزرگداشت مقام معلم و سالروز پاسداشت مقام والای معلم ،فرصتی مغتنمی است تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ استاد شهید مرتضی مطهری، مراتب سپاس خود را تقدیم معلمانی نماییم که کاروان دانش بشر را به سوی تعالی رهنمون می سازند.


دبیر شورای آموزش وپرورش در ادامه جلسه ضمن تقدیر وتشکر از خیرین مدرسه ساز که در ساخت و سازها و جشنواره ها همکاری می کنند و با اشاره به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز شهرستان درمیان خاطر نشان کرد: در شهر اسدیه , نیاز مبرمی به ساخت مدرسه وکلاس درس داریم .


معاون آموزشی نیز در این جلسه مطالبی پیرامون تأسیس هنرستان کاردانش بهیاری در شهرستان درمیان ارائه نمود و خاطر نشان کرد: این مدیریت آمادگی کامل دارد تا در صورت تأ مین نیروی انسانی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به تأسیس و راه اندازی هنرستان کاردانش بهیاری درشهرستان اقدام نماید.


کارشناس مسئول سواد آموزی نیز با اشاره به اهمیت سواد و علم آموزی در رشد و توسعه جامعه اظهار داشت: درسال گذشته ما توانستیم تعدا 116 نفر در دوره سواد آموزی و 160 نفر در دوره انتقال ، 150 نفر در دوره تحکیم جذب نماییم که این آمار بیش از سهمیه تعریف شده برای شهرستان بوده است.


معاون پرورشی وتربیت بدنی با اشاره به برگزاری طرح نماد به عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و با هدف توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار خاطر نشان کرد: این طرح در6 مدرسه ، برای 900 دانش آموز دختر وپسر در شهرستان درمیان اجرا می شود.


گفتنی است: دستور کارهای اولین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان درمیان که پیرامون طرح موضوع نحوه تجلیل از فرهنگیان در هفته بزرگداشت مقام معلم، شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان، بررسی روند توسعه فضاهای آموزشی در سطح شهرستان و ....مطرح شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ها ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار