مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: فیلم رشد به دنبال آموزش پایدار و نهادینه کردن تربیت در میان دانش آموزان است

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی رشد گفت: فیلم رشد به دنبال آموزش پایدار و نهادینه کردن تربیت در میان دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۱۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:  فیلم رشد به دنبال آموزش پایدار و نهادینه کردن تربیت در میان دانش آموزان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان صبح روز گذشته در آئین افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی رشد که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد؛ با تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص)، گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد مربوط به دوران بعد از انقلاب بوده و از سال 42 اولین جشنواره شروع شده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف جشنواره این است که در بحث تعلیم و تربیت از پتانسیل قوی و موثر فیلم رشد استفاده شود؛ گفت: با توجه به تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جشنواره فیلم رشد استمرار بیشتری پیدا کرد و با رویکرد خاصی موضوع مطرح شد.

قربانی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف غایی تعلیم و تربیت پایدار است، تصریح کرد؛ در نظام تعلیم و تربیت بحث آموزشی و تربیتی باید از حالت صوری، حفظی و محفوظاتی خارج شده و یادگیری تعمیق پیدا کرده ، پایدار شده و موجب تغییر در رفتار شود.

وی مهم ترین رویکرد سند تحول را نهادینه کردن آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: با نمایش فیلم برای دانش آموزان می توان آموزش و تربیت را در وجود آن ها نهادینه کرد و رفتارشان را تغییر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه علم تجربی، بصری و آزمایشگاه ماندگار خواهد بود؛ اظهار داشت: فیلم رشد در همین راستا حرکت می کند و در یک فیلم کوتاه بسیاری از تجارب را می توان برای دانش آموزان تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد مدارس ما هوشمندسازی شده‌اند، گفت: این پتانسیل ایجاد شده می تواند فرصت ارزشمندی برای پخش فیلم های جشنواره رشد و ارتقای یادگیری دانش آموزان باشد .

قربانی با بیان این مطلب که در آموزه های قرآنی و دینی نمایش های ملموس و بصری وجود دارد؛ گفت: اشعار و متون نظم و نثر ما هم تجارب زندگی را به شکلی در آورده اند که اثر بخش باشد و مطلب را برای مخاطب پایدار کند و تعمق ببخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار