رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی به پانا خبر داد:

انتخابات شورای دانش آموزی استان و نهمین دوره مجلس دانش آموزی در استان خراسان جنوبی 30فروردین ماه برگزار می شود

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی و هیئت رئیسه شوراهای دانش آموزی خراسان جنوبی 30فروردین برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۳۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش آموزی استان و نهمین دوره مجلس دانش آموزی  در استان خراسان جنوبی 30فروردین ماه  برگزار می شود


محمدرضابااطمینان در گفت و گو با پانا، افزود: هدف ازتشکیل مجلس دانش آموزی، فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی، سیاسی ومدیریتی دانش آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی وسند تحول بنیادین ،ترویج فرهنگ مشارکت جویی، همکاری مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری وعملی دانش آموزان درعرصه های مختلف آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این مجلس بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ضمن تمرین دموکراسی و مردم سالاری دینی از طریق فرآیند های مختلف انتخابات با تشکیل حلقه های مشورتی دانش آموزی در سطوح مختلف و با بیان مسائل و مشکلات مبتلا به جامعه دانش آموزی، زمینه طرح ایده های دانش آموزان را به مسئولین ارشد دستگاه تعلیم و تربیت، فراهم می سازد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به وظایف شوراهای دانش آموزی، گفت: مشارکت و حمایت از رویدادها و برنامه های شورای دانش آموزی، ارتباط فعال با تشکل های دانش آموزی، ارائه نظرات، طرح ها، ایده ها و راهکارها به شورای دانش آموزی و مکتوب کردن نیازها ومشکلات مدارس از جمله وظایف شوراهای دانش آموزی است.


وی افزود: انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک باردر بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول ودوم به ترتیب در مرحله آموزشگاه، شهرستان، منطقه برگزارمی شود که نفرات منتخب به مرحله استانی راه پیدامی کنند و دانش آموزان راه یافته در این مرحله در یک رقابت سالم در کسوت کاندیدا نسبت به معرفی وبیان اهداف و دیدگاه ها واولویت های کاری خود شرکت و منتخبین پس ازشرکت در انتخابات و رای به کاندیداهای مورد نظر و اصلح 1 نفر دانش آموز دختر و 1 نفر پسر را به عنوان نمایندگان استان درمجلس دانش آموزی کشور انتخاب خواهند کرد.

بااطمینان خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس دانش آموزی و هیئت رییسه شوراهای دانش آموزی استان با حضور 14دانش آموزان دختر و 14 نفر از دانش آموزان پسرشوراهای دانش آموزی شهرستان های استان، به صورت جداگانه در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد که از این تعداد 1 دانش آموز دختر و 1دانش آموز پسر به مجلس دانش آموزی کشور راهی می شوند. همچنین تعداد 7دانش آموز دختر و 7دانش آموز پسر به عنوان هیئت رییسه شوراهای دانش آموزی استان انتخاب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار