مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان خبر داد: برقراری پرواز رشت- ارومیه- رشت از ابتدای سال ۹۷

تهران (پانا) - مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان با اعلام افزایش ۲۰ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت در سال ۹۶، از آغاز پروازهای رشت-ارومیه-رشت خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۳۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان خبر داد: برقراری پرواز رشت- ارومیه- رشت از ابتدای سال ۹۷

به گزارش وزارت راه‌و شهرسازی، غلامرضا کریم‌آقایی، مدیر کل فرودگاه‌ استان گیلان از آغاز پروازهای رشت-ارومیه-رشت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ناوگان ای‌تی‌آر خبر داد و گفت: این پروازها سه روز در هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه انجام می‌شوند.

کریم‌آقایی برنامه‌ریزی‌های آتی برای گسترش این پروازها را مشروط به استقبال مردم دانست و افزود: پیش‌بینی ما این است که با توجه به مراودات مردم گیلان با استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از این پروازها استقبال خواهد شد.

وی با اشاره به اضافه شدن سه مسیر جدید پروازی به برنامه فرودگاه سردار جنگل رشت در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶، ۴۷۳۶ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ مسافر با استفاده از این پروازها جابجا شدند. این آمار رشد ۲۰ درصدی پروازها را نسبت به سال ۹۵ نشان می‌دهد.

در حال حاضر پروازهای دائمی و فصلی از فرودگاه رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس، اهواز، عسلویه، تبریز، اردبیل، ارومیه، بغداد، آدانا و تفلیس برقرار است و ۱۰۲ سورتی پرواز به صورت هفتگی از این فرودگاه انجام می‌شود. به گفته کریم‌آقایی فرودگاه سردار جنگل رشت اکنون تنها با یک سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کند و در صورت برنامه‌ریزی ایرلاین‌ها آمادگی پذیرش پروازهای بیشتر را به مقاصد داخلی و خارجی دارد.

رشد ۴ درصدی تعداد مسافران نوروزی

مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان همچنین درباره تعداد پروازهای نوروزی فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: در ایام نوروز یعنی از بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷ مجموعا ۲۵۴ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که از این تعداد ۲۴۰ سورتی داخلی و ۱۴ سورتی خارجی بودند.

کریم‌آقایی ادامه داد: مجموعا ۲۵ هزار و ۴۸۵ مسافر متشکل از ۲۳ هزار و ۳۰۸ مسافر داخلی و ۲ هزار و ۱۷۷ مسافر خارجی در این ایام از طریق فرودگاه رشت جابجا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار