عید سعید مبعث، طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت

اسلامشهر (پانا)-بعثت پیغمبر اسلام یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام عالى نبوت و خاتمیت، حساس‏ترین فراز تاریخ درخشان دین مبین اسلام است.

کد مطلب: ۸۱۳۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
عید سعید مبعث، طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران درروزمبعث حضرت محمد(ص)، پیامبر اسلام به پیامبری برگزیده شد، ایشان در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

بعثت پیغمبر درست در سن چهل سالگى حضرت انجام گرفت و پیغمبر تا آن زمان تحت مراقبت روح القدس قرار داشت، ولى هنوز پیک وحى بر وى نازل نشده بود. البته پیامبر اسلام قبلا علائمى از عالم غیب دریافت مى ‏داشت ولى مامور نبود که آن را به آگاهى خلق هم برساند .

در آن زمان میان مردم قریش و ساکنان مکه رسم بود که سالى یک ماه را به حالت گوشه گیرى و انزوا در نقطه خلوتى مى‏ گذرانیدندو درست روشن نیست که انگیزه آنها از این گوشه‏ گیرى چه بوده است، اما مسلم است که این رسم در بین آنها جریان داشت و معمول بود.

نخستین فرد قریش که این رسم را برگزید و آن را معمول داشت عبدالمطلب جد پیغمبراکرم(ص) بود که چون ماه رمضان فرا مى ‏رسید، به پاى کوه حرا مى ‏رفت، و مستمندان را که از آنجا مى‏ گذشتند یا به آنجا مى ‏رفتند طعام مى ‏داد.

به طورى که تاریخ اسلام گواهى مى‏ دهد، پیغمبر اسلام نیز پیش از بعثت ‏به عادت مردان قریش، بارها این رسم را انجام می دادو از شهر و غوغاى اجتماع فاصله مى‏ گرفت و به نقطه خلوتى مى رفت و به تفکر و تامل مى ‏پرداخت.

پیغمبراسلام چند سال قبل از بعثت، سالى یک ماه در حرا به سر مى ‏برد و چون روز آخر باز مى‏ گشت، نخست‏ خانه خدا را هفت دور طواف مى‏ کردو سپس به خانه مى ‏رفت.

شایان ذکر است ،حضرت محمد مصطفی (ص)در روز بیست و هفتم رجب سال چهلم عام الفیل، همزمان با سال سیزدهم پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط ( جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

/خبرنگار:صبا شفیعی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار