تراکتورسازی تبریز از یحیی گل محمدی تا ساغلام؛ از رویای جشن قهرمانی تا جشن بقا در لیگ برتر

تهران (پانا)- تراکتورسازی یحیی گل محمدی را از دست داد تا مدعی شود، اما روند برای آنها برعکس شد و به سختی توانستند جشن بقا در لیگ را برپا کنند.     

کد مطلب: ۸۱۳۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تراکتورسازی تبریز از یحیی گل محمدی تا ساغلام؛ از رویای جشن قهرمانی تا جشن بقا در لیگ برتر

تراکتورسازی در دیداری خارج از خانه مقابل سپیدورد رشت شکست خورد و البته خوش شانس بود که تیم‌هایی مانند نفت تهران، استقلال خوزستان و سپاهان نتوانستند نتیجه بگیرند تا این نتایج باعث شود تراکتورسازی بقایش را در فصل بعدی لیگ برتر در حالی جشن بگیرد که هواداران این تیم سالهاست در ابتدای لیگ داعیه قهرمانی دارند و برای مدعیانی مانند پرسپولیس و استقلال کری می‌خوانند.

تراکتورسازی با یحیی گل محمدی

تراکتوری‌ها که در نیم فصل لیگ برتر سال قبل به علت بدهی بازیکنان خارجی‌شان از نقل و انتقالات و جذب کم هزینه ستاره‌های برای دو پنجره نقل و انتقالات محروم شده بودند لیگ برتر هفدهم را باید در شرایطی سخت آغاز می‌کردند که کمتر سرمربی بزرگی حاضر به پذیرش این ریسک بود که تراکتورسازی را در دوران محرومیت در اختیار بگیرد. اما سرانجام یحیی گل محمدی برای سرمربی‌گری تراکتورسازی موافقت خود را اعلام کرد و با تلفیقی از جوانان و بازیکنان باقی مانده در تیمی پا گذاشت که مدعی بودنش در این فصل با بازیکن‌هایی که در ابتدای لیگ داشت کاملا منتفی بود.

گل محمدی کارش را در تراکتورسازی با 3 باخت متوالی شروع کرد اما از هفته چهارم با سه برد متوالی تیم یحیی روی نوار موفقیت افتاد اما این روند طولانی نبود و تراکتورسازی تا نیم فصل روزهای پرفراز و نشیبی را طی می‌کرد. البته روند تراکتورسازی با توجه به محرومیتش کاملا طبیعی بود اما با پایان دوران محرومیت تراکتورسازی یکبار دیگر روند سابق در نقل و انتقالات را ادامه داد و باز هم ستاره‌های جوان سایر تیم‌ها را با ارازن‌ترین قیمت جذب کرد.

آمدن بازیکن‌هایی مانند احسان پهلوان، رضا شربتی و مهدی مهدی‌پور به تراکتورسازی این تصور را برای هواداران این تیم ایجاد کرد که از همان هفته اول حضور این ستاره‌ها باعث خواهد شد تا اصول فوتبال حرفه‌ای مبنی بر هماهنگ شدن بازیکن‌ها با مجموعه، تیمشان رقبا را به راحتی کنار بگذارد اما چهار هفته ناکامی در برد با حضور این ستاره‌ها باعث شد تا سکوها به اوج اعتراض برسند و یحیی گل محمدی که با فداکاری سرمربی‌گری این تیم را قبول کرده بود از کار برکنار شد.

یحیی در شرایطی از تراکتورسازی جدا شد که در 22 بازی که روی نیمکت این تیم قرار داشت 7 برد، 6 تساوی، 9 باخت، 25 گل زده، 25 گل خورده و 27 امتیاز بدست آورده بود و تیم را در شرایطی ترک کرد که تراکتورسازی در رده یازدهم جدول قرار داشت اما از جام حذفی کنار رفته بود.

به عبارتی تراکتورسازی با سرمربی‌گری یحیی گل محمدی از هر بازی میانگین 1.2 امتیاز بدست آورده بود و در هر بازی 1/1 گل زده و همین میزبان گل خورده داشت.

تراکتورسازی با ارطغرول ساغلام

با افزایش اعتراض سکوها مدیران تراکتورسازی دست به تغییر نیمکت زدند و اینبار فردی را به عنوان سرمربی تراکتورسازی معرفی کردند که یکی از آرزوهای دیرینه آنها را میسر می‌کرد؛ ارطغرول ساغلام که ملیتی ترکیه‌ای داشت و همزبان آذری‌ها محسوب می‌شد تیمی پرستاره را در اختیار گرفت که با حضور پهلوان، شربتی، مهدی‌پور و امیر ارسلان مطهری تقویت شده بود.

اما حالا 13 بازی است که ساغلام هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته اما نه تنها خبری از پیروزی آسان و بدون دردسر برای تراکتورسازی نیست بلکه این تیم با شانس و اقبال و بصورت میلیمتری حضورش در فصل بعد لیگ برتر را مسجل کرده و طی هفته‌ها اخیر یکی از مدعیان سقوط به دسته اول محسوب می‌شد.

نگاهی به روند ساغلام از زمان حضورش در این تیم نشان می‌دهد که او از 13 بازی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان هدایت تراکتورسازی را در اختیار داشته است، 2 برد، 5 تساوی، 6 باخت، 8 گل زده، 15 گل خورده و یازده امتیاز بدست آورده است. تیم محبوب آذری‌ها از لیگ قهرمانان کنار رفته و در لیگ برتر جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

هرچند جایگاه فعلی تراکتورسازی در مقایسه با آخرین دیداری که یحیی گل محمدی هدایت این تیم را بر عهده داشت یک پله پیشرفت کرده است اما میانگین‌ها امر دیگری را نشان می‌دهد. به عبارتی در تراکتورسازی با تغییر سرمربی نه تنها بهتر شده بلکه بدتر هم شده است تراکتورسازی با حضور ساغلام از هر بازی 8/0 امتیار در هر بازی بدست آورده، در هر بازی 6/0 گل به ثمر رساند و 1/1 گل دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار