مراکز "ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان " در مشهد افتتاح شد

تهران (پانا) - مراکز توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) امروز به صورت همزمان در دانشگاه‌های آزاد مشهد و قوچان و دانشگاه صنعتی سجاد با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و فرماندار مشهد در دانشگاه آزاد افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۱۳۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

دکتر رضا بهاری کاشانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امروز 23 فروردین ماه در افتتاحیه همزمان مراکز توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مشهد و قوچان و صنعتی سجاد که در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های ما از گذشته در توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانشجویان ضعیف عمل کرده‌اند و امیدواریم این نقص برطرف شود و دانشجویان ما با اعتماد به نفس کامل به بازار کار معرفی شوند و نقش‌هایی را در توسعه کشور برعهده بگیرند.

وی عنوان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از 1000 عنوان درسی وجود دارد که باید در رشته‌های مختلف تقسیم شود و امیدواریم بتوانیم برای رشته‌های مورد نیاز جامعه و دانشجویان برنامه‌ریزی کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تاکید کرد: دانشجویان ما از نظر علمی در بهترین سطح هستند؛ ولی از نظر عملی و مهارتی ضعیف هستند و برای ورود به بازار کار نیازمند افزایش اعتماد به نفس هستند، امیدواریم با آموزش‌های فنی و ارتقای مهارت‌های دانشجویی از نظر عملی نیز بتوانیم این اعتماد به نفس را در آنان ایجاد کنیم.

بهاری افزود: آموزش عالی کشور در دوره‌های مختلف با ناموفقیت‌هایی روبرو بوده است و امروز دنبال این نقطه ضعف‌ها هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های جدید آن‌ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات ما عدم همگرایی بین بخش‌های مختلف است، اگر بخشی از امکانات کشور که برای آموزش‌های عملی است، در کنار بخش‌های آموزش تئوری و متخصصین نظری قرار گیرد، این مشکلات قطعا کمتر خواهد بود، با همت و عنایتی که مسئولین داشته‌اند، امیدواریم این برنامه‌ریزی‌ها در استان ما به عنوان یک الگو اتفاق بیفتد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: تقارب و هماهنگی بین دانشگاه‌ها در خراسان رضوی از طریق محوریت استانداری با تشکیل شبکه جامع دانشگاه‌ها ایجاد شده و به عنوان یک الگوی موفق در کشور شناخته می‌شود.

بهاری تصریح کرد: طی 30 سال گذشته یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی تربیت و پرورش متخصصینی بود که کارآمد باشند و برای جامعه نقش مهمی ایفا کنند که خوشبختانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از مسئولان و متخصصان چه در دولت و بخش خصوصی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌ها و واحدهای مختلف خود فرصت‌های متعددی در رشته‌های مختلف ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد مشهد واحد جامعی است با بیش از 30 هزار دانشجو که بیشترین تعداد دانشجو در شرق کشور محسوب می‌شود و تقریبا در تمام رشته‌های دانشگاهی فعالیت دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان کرد: با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این فرصت وجود دارد که برای دانشجوها در داخل این دانشگاه که خانه‌ اصلی آنان است، آموزش‌های حرفه‌ای را که در سرفصل‌های متعددی برنامه‌ریزی شده و در کشور سال‌هاست اجرا می‌شود، در داخل دانشگاه ارائه شود.

بهاری یادآور شد: مدیران عالی دانشگاه آزاد اسلامی بارها بر اهمیت ایجاد تخصص کافی در دانشجویان به منظور ایجاد اشتغال پایدار در آینده کشور تاکید داشته‌اند. ما باید جرات علمی را از طریق مهارت‌آموزی در دانشجویان خود ایجاد کنیم تا آنان بتوانند در آینده صنعت و اجتماع نقش کافی را داشته باشند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار