مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در گفت و گو با پانا:

سال 97 شاهد دستاوردهای انقلاب در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهیم بود

نقی زاده: حمایت از کالای ایرانی نیازمند همت ملی است

ارومیه () مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی سال 97 را سال گشایش فعالیت های اقتصادی دولت و تحقق دستاوردهای انقلاب در زمینه های مختلف عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۱۲۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سال 97 شاهد دستاوردهای انقلاب در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهیم بود

رضا نقی زاده در گفت و گو با خبرگزاری پانا با ابراز امیدواری از فعالیت های اقتصادی در سال جدید اظهار داشت: سال 97 که مصادف به 41 سالگی انقلاب است شاهد دستاوردهای اقتصادی خواهیم بود، دولت نیز طرح های ویژ های برای ایجاد اشتغال در کشور دارد.

وی به وضعیت سال گذشته و مشکلات کشور و استان در سال 96 اشاره کرد و گفت: رفراندوم کردستان عراق، بسته شدن مرزهای ایران با این منطقه و رکود برخی بنگاه های اقتصادی وضعیت کلی اقتصاد و اشتغال کشور ار با مشکل مواجه کرد.

نقی زاده ادامه داد: سال 90 بالاترین نرخ بیکاری با 13 درصد در کشور حاکم بود، این رقم در سال 91 به 11 درصد، در سال 92 به 9.3، در سال 93 به 9.9 ، در سال 94 به 10.9 و در سال 95 به 11 درصد رسید، همچنین رتبه استان نیز از 21 در سال 90 به 8 در سال 95 ارتقا یافته بود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص مصوبات کارگروه اشتغال استان گفت: بیش از 105 طرح روستایی با بیش از 117 میلیارد تومان و 44 طرح فراگیر با 116 میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان مصوب شده اند. بیش از 80 درصد طرح های مصوب در قالب طرح تکاپو و رسته های پرفعالیت و پراشتغال بررسی و به تصویب می رسند.

نقی زاده گفت: طرح های مصوب در کارگروه اشتغال استان، ابتدا در سامانه کارا ثبت و سپس در کمیته فنی شهرستان مطرح و با ریزش 90 درصدی به کمیته فنی استان ارسال می شوند و سپس با تصویب در کمیته فنی استان در کارگروه اشتغال استان به تصویب می رسند.

وی در ادامه به تلاش دولت برای کاهش فاصله حداقل دستمزد کارگران و وضعیت معیشتی کشور اشاره کرد و افزود: فراکسیون های کارگری و کارفرمایی و همچنین دولت تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران انجام می دهند و امسال افزایش خوبی در زمینه پایه حقوق کارگری اعمال شده است و طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

نقی زاده در پاسخ به سوالی در رابطه با اشتغال اتباع خارجی در استان گفت: صدور،تمدید، تجدید و ابطال پروانه اشتغال به کار اتباع خارجی بر عهده مجموعه ما می باشد که طی سال 96 تعداد 171 پروانه صادر، 97 ابطال و 153 تمدید صورت گرفته است. بیش از یک میلیون 600 هزار نفر تبعه خارجی در کشور ساکن هستند که از این رقم بیش از 1 میلیون و 583 هزار نفر آن را افغانی ها تشکیل می دهند. از 180 تبعه خارجی مشغول به کار در آذربایجان غربی تعداد 16 نفر آن ها از امکانات بیمه ای نیز برخوردار می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ایجاد اشتغال پایدار و فقرزدایی سیاست های مجموعه وزارت کار در کنار تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است، اگر هر ایرانی فقط یک کالای ایرانی را وارد سبد خرید خود کند تحول بزرگی در اقتصاد و اشتغال کشور ایجاد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار