‍ معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

رقابت 35 هزاردانش آموزدررشته های هنرهای دستی و تجسمی

بیرجند (پانا) ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 35 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در 42 رشته هنرهای دستی و تجسمی، از سری مسابقات فرهنگی و هنری به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۸۱۲۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رقابت  35 هزاردانش آموزدررشته های هنرهای دستی و تجسمی


فرشید جعفری در آیین افتتاح نمایشگاه آثار برگزیدگان مرحله استانی مسابقات فرهنگی وهنری در بخش هنرهای دستی وتجسمی اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری استان به مدت 5 روز در محل نگارخانه بهمن دایر می باشد.


وی با اشاره به راهیابی 400 اثر از دانش آموزان استان به مرحله استانی این دوره از مسابقات یاد آور شد: در این نمایشگاه قریب 200 اثر منتخب استانی برای بازدید علاقمندان،دانش آموزان و اولیای آن ها به نمایش در آمده است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: مسابقات فرهنگی و هنری به عنوان یکی از فعالیتهای تربیتی است که به منظور کشف ، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به فرهنگ و هنر ملی - اسلامی با ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم در همه سطوح طرح ریزی و اجرا می شود .


جعفری با اشاره به مشارکت 148 هزار نفر در رشته های فرهنگی شامل بخش ادبی پژوهشی ،رسانه وفضای مجازی ورشته های هنری دربخش های هنرهای آوایی ،نمایشی و فیلم کوتاه ،افزود: آثار برترهررشته مرحله شهرستان جهت مرحله استان طی2روز درمحل دبیرخا نه استانی با حضور داوران متخصص مورد ارزیابی قرار گرفت که 42 اثر به مرحله کشوری راه یافتند.


کریمیان،رئیس حوزه هنری استان نیز درحاشیه این مراسم تصریح کرد: کیفیت آثار تولیدی دانش آموزان در دو بخش هنرهای دستی و تجسمی نسبت به سال گذشته به مراتب از کیفیت، ظرافت و ریبایی بالاتری برخوردار است که این نتیجه آموزش های صحیح، هدایت و مراقبت های دلسوزانه معلمین و مربیان محترم می باشد.


گفتنی است درسال تحصیلی گذشته تعداد13نفر دانش آموز دختر و پسر خراسان جنوبی دررشته های انفرادی دستی وتجسمی حائز رتبه های اول تا سوم کشور شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار