جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

پاشایی: سازمان دانش آموزی باید در عرصه های مختلف آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشد

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سازمان دانش آموزی باید در عرصه های مختلف آموزش و پرورش حضور داشته باشد و مشارکت جویی و مشارکت پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

کد مطلب: ۸۱۲۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: سازمان دانش آموزی باید در عرصه های مختلف آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشد

جعفر پاشایی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در محل سالن اجلاس سازمان دانش آموزی استان با تاکید بر تشکیل منظم جلسات شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان گفت: جلسات این شورا باید سه ماه یکبار حتی در صورت عدم حضور من و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی استان و قایم مقام شورا برگزار شود و سیاست گذاری های لازم انجام گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر برنامه محوری تصریح کرد: سازمان دانش آموزی باید در عرصه های مختلف آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشد و مشارکت جویی و مشارکت پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

پاشایی با بیان این که سازمان دانش آموزی باید به بستر مدارس ورود کند، اضافه کرد: همه ما نباید خود را درگیر مسایل اداری کنیم بلکه به باید صحن مدارس شویم و ماموریت ها را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات و فعالیت های ما باید قانونی و بر طبق مقررات باشد البته این به معنی ایجاد سد دفاعی در برابر خلاقیت ها نیست بلکه باید شفاف عمل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر تنوع فعالیت ها خصوصا در سازمان دانش آموزی تاکید کرد و گفت: برنامه های اجرایی را سعی کنیم با بخش های دیگر تداخل نداشته باشد و به عبارتی موازی کاری نکنیم.

پاشایی افزود: نتایج برنامه ها و فعالیت را ارزیابی کنیم تا نقاط ضعف شناسایی و تقویت شوند.

لزوم بازتعریف برنامه های سازمان دانش آموزی در سال جدید

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به آموزش و پرورش اظهار کرد: روح حاکم بر سازمان دانش آموزی همکاری، همفکری و همدلی است و این شعار برای تمامی برنامه هایمان باید سرلوحه قرار گیرد.

صمد علیزاده بر باز تعریف فعالیت ها و برنامه های سازمان در سال جدید تاکید کرد و افزود: رویکرد سازمان دانش آموزی فرهنگی و تربیتی و اجرای برنامه های تاثیرگذار است.

وی گفت: معتقد هستیم که بیشترین آموزش ها و یادگیری در دوره ابتدایی روی می دهد بنابراین در امر تربیت باید به دانش آموزان دوره ابتدایی توجه بیش از پیش داشته باشیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به برنامه های اجرا شده سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: برای حصول نتیجه بهتر باید آسیب ها و تهدیدات برنامه هایمان را شناسایی و آن ها را مرتفع کنیم.

علیزاده اضافه کرد: ارکان اصلی سازمان دانش آموزی، مربیان هستند لذا محوریت تمامی برنامه هایمان با رویکرد احترام و تکریم معلم به عنوان عنصر اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی تاکید کرد: معتقدم اصلی ترین وظیفه سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است و فعالیت های در آمدزایی فرع هستند.

کمبود منابع مالی فعالیت های سازمان دانش آموزی را تحت الشعاع قرار داده است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: اصلی ترین ماموریت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است ولی متاسفانه کمبود منابع مالی در سال های اخیر این رسالت مهم را تحت الشعاع قرار داده و این سازمان نتوانسته آن گونه که باید و شاید در مسیر اهداف پیش رود.

طاهر علمی با بیان این که علی رغم همه مشکلات مالی سازمان دانش آموزی استان سعی کرده در راستای تحقق اهداف و اجرای برنامه ها پیش رود، ادامه داد: در بازدیدهایی که از مناطق استان ها داشتیم مشاهده شد که در برخی مناطق فعالیت ها سازمان دانش آموزی تحقق ۷۰ درصدی داشته است و لازم است این سازمان بیش از گذشته به مناطق و شهرستان ها ورود کند.

مدارس دروازه فرهنگسازی هر جامعه ای هستند

مشاور سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه دانش آموزان را ظرفیت بزرگی برای هر کشوری عنوان کرد و گفت: هر جامعه ای برای فرهنگسازی باید از آموزش و پرورش شروع کند.

ولی الله فرج اللهی ادامه داد: دیگر سازمان ها و دستگاه ها که اقداماتی در خصوص فرهنگسازی انجام می دهند و مبلغ هنگفتی نیز هزینه می کنند چون از پایه کار نکرده اند با شکست موجه می شوند.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم اعتبار دیگر سازمان ها را به سمت سازمان دانش آموزی بکشانیم و در محل خود هزینه کنیم به نتیجه موفقت آمیزی خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار