معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

41 میلیارد ریال مطالبات سوادآموزی خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد( پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 41 میلیارد ریال از مطالبات سوادآموزی استان اواخر اسفندماه سال گذشته به یکهزار و 222 نفر پرداخت شد.

کد مطلب: ۸۱۱۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
41 میلیارد ریال مطالبات سوادآموزی خراسان شمالی  پرداخت شد

مهدی مودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان مطالبات براساس شمار سوادآموز جذب شده پرداخت شده است اظهار کرد: سهمیه سوادآموزی پارسال در استان هشت هزار و 400 نفر بود که از این تعداد هفت هزار و 237 سوادآموز جذب شدند.
وی گفت: کاهش نرخ بی سوادی در منطقه، افزایش و شتاب بخشیدن به فعالیت های سوادآموزی و تشویق و ترغیب سوادآموزان یک ضرورت اجتماعی است که مورد تاکید دولت هم است.
مودی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری کلاس های سوادآموزی رشد فرهنگی و بهبود شرایط اجتماعی محله و ارتقای سطح سواد شهروندان است، افزود: باید با تشویق وهدایت افراد محروم از سواد برای ثبت نام و شرکت در کلاس های سوادآموزی در بیداری و باسوادی شهروندان سهیم باشیم.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.5 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه بیست و چهارم در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار