شورای دانشآموزی نهادی مدنی برای فعالیتهای گسترده دانشآموزان است
ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: «یکی از اهداف اصلی شوراهای دانشآموزی به عنوان نهادی مدنی مشارکت همهجانبه و گسترده دانشآموزان در مسائل مربوط به مدرسه است.»
محمد شعبانی در نهمین دوره انتخابات مجلس دانشآموزی و بیستمین دوره انتخابات شورای دانشآموزی استان مازندران ویژهی پسران در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری گفت: «دانشآموزانی که در برنامههای دانشآموزی مشارکت دارند با نگاه و دیدی خاص به مسائل نگاه میکنند.»
او شورا دانشآموزی را نهادی مدنی برشمرد و خاطرنشان کرد: «دانشآموزانی که به عنوان عضو شورا انتخاب میشوند، هدفشان کاهش فاصله میان مسئولان رده بالا تا کف مدرسه است و هر چه تلاش در این راه بیشتر باشد، مشکلات کمتر میشود.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران یکی از وظایف شوراها را انتقال مشکلات دانشآموزان به مسئولان کشوری برشمرد و ادامه داد: «اگر شوراها مسائل و مشکلات دانشآموزان و مسائل آموزشی را به صراحت بیان کنند حتی میتوانند در تصمیمات وزیر آموزش و پرورش نیز در ساماندهی این گونه مسائل نقش داشته باشند.»
این مسئول خروجی شوراها را نقشآفرینی و مشارکت همه جانبه دانشآموزان دانست و یادآور شد: «شورا دانشآموزی نهادی دقیق، قانونی، منظم، با صداقت و به دور از مسائل سیاسی است که میتواند مسائل حوزه تعلیم و تربیت را به گوش مسئولین برساند.»
شعبانی اولین فایده شورا را تمرین فعالیت گروهی برای عرصه بزرگتر عنوان کرد و بیان داشت: «تمرین فعالیت گروهی نجات دهنده افراد از استبداد، غرور و خودخواهی است در واقع شورای دانشآموزی گشایندهی راه فعالیتهای گروهی است.»
او با ذکر این نکته که فعالیت در شوراها شعور سیاسی و شخصیت افراد را التیام میبخشد، افزود: «مهمترین نکته در انتخابات، گذشت است در انتخاب شورای دانشآموزی با بررسی نطق، توانمندی، و نحوه نگاه او به مسائل حوزهی تعلیم و تربیت فرد اصلح را انتخاب کنید.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «نخستین اثر خدمترسانی ارزنده به خود فرد بر میگردد، فردی که به عنوان شورا انتخاب شد باید بتواند با صداقت هرچه بیشتر از حق دانشآموزان دفاع کند.»
ارسال دیدگاه