مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد:

برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستانهای استان تهران

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی شهرستانهای استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستانهای استان تهران

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: اهداف تشکیل مجلس دانش اموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری، مسولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به بهره گیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و ارتقای برنامه های مرتبط با آنها اظهار داشت: آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و همچنین تقویت هویت ایرانی اسلامی و روحیه خود باوری و خود اتکایی و رعایت اخلاق اجتماعی با توجه به ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی از دیگر اهداف تشکیل مجلس دانش آموزی است.

این مقام مسول با اشاره به ترویج فرهنگ مشورت، گفتگو و تعامل بین دانش آموزان منتخب سراسر کشور با مسولین آموزش و پرورش افزود: انتقال دیدگاه ها و نقطه نظرات دانش آموزان مدارس به ترتیب از طریق شوراهای دانش اموزی مدارس به شوراهای دانش اموزی منطقه، ناحیه، شهرستان و استان و در نهایت به مجلس دانش اموزی به عنوان حلقه مشورتی دانش اموزان و مسولین آموزش و پرورش می رسد.

فولادوند با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در سطح مناطق 21 گانه شهرستانهای تهران که در اسفند سال گذشته و مشخص شدن نفرات برتر شهرستانهای تهران افزود: تعداد 83 دختر و 83 پسر به مرحله استانی مجلس دانش آموزی راه یافته اند که از این میان با برگزاری انتخابات آزادانه 9 دختر و 9 پسر منتخب به عنوان اعضای شورای دانش آموزی استان انتخاب خواهند شد که از بین ایشان 8 نفر برتر حائز اکثریت آرا و دارا بودن شرایط نمایندگی، به عنوان عضو مجلس دانش آموزی معرفی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران افزود: روز سه شنبه 21 فروردین ماه انتخابات مرحله استانی نهمین دوره مجلس دانش آموزی شهرستانهای استان تهران در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار