استاندار خراسان رضوی:

سقف وام های ساخت مسکن مهر به 25 میلیون تومان افزایش یافت

خبرگزاری پانا: استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری های صورت گرفته به منظور سرعت بخشیدن به روند فعالیت تعاونی ها و تسریع در تحویل واحدهای مسكن مهر تعاونی ساز، سقف وام های ساخت مسکن مهر از 20 و 22 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۱۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان مهر در جلسه شورای مسكن استان با اعلام این خبر اظهار داشت: در آینده نزدیک حدود 30 هزار واحد مسكن مهر شهری و بیش از دو هزار مسكن مهر روستایی به متقاضایان تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه این افزایش سهمیه وام برای 32 هزار واحد پیش بینی شده است؛ افزود: پرداخت این مابه التفاوت به آن دسته از تعاونی هایی تعلق می گیرد كه دارای پروژه های فعال و در حال اجرا و مورد تایید گروه نظارت عالیه دفتر فنی استانداری باشند.

وی ادامه داد: برای این منظور در مرحله اول، تاكنون 12 هزار و 388 واحد برای دریافت تسهیلات یاد شده شناسایی شده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر سرعت بخشی به روند تحویل انشعابات مسکن مهر گفت: واحدهای تکمیل نشده بایستی با پیگیری های ویژه تکمیل و در افتتاحیه های بعدی لحاظ شود.

نظارت بر مسایل فنی و تامین امكانات و خدمات روبنایی پروژه ها از دیگر تاكیدات فروزان مهر بود.

وی تحویل انشعاب فاضلاب برای پروژه های مسكن به خصوص در شهر جدید گلبهار را ضروری توصیف کرد و گفت: با توجه به موقعیت استقرار این شهر، هدایت فاضلاب و تصفیه پساب باید به صورت جدی دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: به منظور تكمیل تاسیسات روبنایی در شهر جدید گلبهار 10 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش، واگذاری و یا تهاتر املاك تجاری تخصیص یافته است.

فروزان مهر همچنین از تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار از محل یارانه های وزارت راه و شهرسازی و همچنین مجوز برگزاری مناقصه تا سقف هشت میلیارد تومان جهت تكمیل تعریض 17 كیلومتر باقی مانده ی محور مشهد - گلبهار خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری موضوع سرعت بخشیدن به روند صدور سند مالكیت اعیانی برای شهرهای جدید ادامه داد: امكان صدور دفتر اقساط برای پروژه هایی كه بخشی از آن ها به بهره برداری رسیده و قسمت نهایی آن در آینده به بهره برداری خواهد رسید نیز فراهم شده است.

فروزان مهر ضمن تقدیر از تلاش تمام عوامل دخیل در اجرای این پروژه بزرگ اعم از بخش دولتی و خصوصی گفت: انتظار می رود به مدد این تعامل و همكاری روزافزون تا پایان شهریور ماه امسال شاهد تحویل تمام واحدهای مسكن مهر تعهد شده به متقاضیان باشیم.

در ادامه جلسه، محمد رضا قلندر مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مسكن مهر استان پیشرفت فیزیكی این پروژه را 75.73 درصد اعلام كرد.

وی افزود: پیشرفت فیزیكی پروژه های مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر 76 درصد، بالای 25 هزار نفر 76.93 درصد و شهرهای جدید 66.55 درصد است .

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از مجموع واحدهایی كه در اواخر اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهد رسید 15 هزار و 779 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، چهار هزار و 463 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، هشت هزار و 824 واحد در شهر جدید گلبهار،735 واحد در شهر جدید بینالود و هزار و 64 واحد نیز مسكن مهر روستایی است.

گفتنی است مدیركل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی از جمله سازمان نظام مهندسی نیز درخصوص اقدامات نظارتی و سایر فعالیت های خود در حوزه مسكن مهر، گزارشی ارایه كردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار