مسعود شجاعی طباطبایی: پنج کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب معرفی شدند

چهره سال هنر انقلاب در سال ۹۶ معرفی می شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت هنری حوزه هنری از معرفی چهره شاخص هنر انقلاب سال ۹۶ در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شجاعی طباطبایی: پنج کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب معرفی شدند

مسعود شجاعی طباطبایی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی که امروز شنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۷ در حوزه هنری برگزار شد از معرفی چهره شاخص هنر انقلاب در سال ۹۶ با هدف ارائه الگو به مخاطبان هنر انقلاب اسلامی خبر داد.
وی ادامه داد: نامزدها طی چند مرحله مورد واکاوی و پالایش قرار گرفتند که از میان آنها ۵ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
شجاعی طباطبایی حمید حسام (نویسنده)، محمدرضا دوست محمدی (گرافیست)، حسن روح الامین (نقاش و گرافیست)، محمدحسین مهدویان (کارگردان سینما) و مهدی نقویان (مستندساز) را ۵ کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۶ معرفی کرد.

شجاعی طباطبایی گفت: امسال برای چهارمین هفته هنر انقلاب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری تدارک دیده شده است که در سطح مراکز استان‌ها و با مشارکت سازمان‌ها و نهادها برگزار خواهد شد.
وی تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب اسلامی و توجه به رویش‌های هنر انقلاب با هدف برجسته‌سازی چهره‌های هنر انقلاب اسلامی را ازجمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی هنری برشمرد.
سرپرست معاونت هنری حوزه هنری با اشاره به 20 فروردین‌ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است خاطرنشان کرد: در این هفته به شیوه زندگی و هنر شهید آوینی به عنوان هنرمند تراز انقلاب توجه ویژه خواهیم داشت.
وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه در روز دوشنبه در محل تالار سوره حوزه هنری افزود: در این روز شاهد اختتامیه «داستان انقلاب» نیز خواهیم بود.
برنامه‌های نمایشی، اکران فیلم، نشست‌های نقد ادبی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های تجسمی و جشن‌های رونمایی از کتاب از ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب هستند که از 20 تا 26 فروردین‌ماه برگزار خواهند شد.

هفته هنر اسلامی روزهای ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه ۹۷ به همت حوزه هنری برگزار می شود. ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد که آغازگر هفته هنر انقلاب است.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری جایزه چهره برتر هنر انقلاب اسلامی را ۲۲ سکه بهار آزادی اعلام کرد.

وی درخصوص برنامه افتتاحیه نیز کفت: ۲۰ نفر از هنرمندان جریان ساز عرصه هنر انقلاب اسلامی در این مراسم معرفی و تقدیر می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار