رئیس گروه آموزش منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش: 50 میلیون نفر ساعت در دوره‌های الکترونیک آموزش کتب جدیدالتالیف شرکت کردند

دانش‌فر: ۸۰ درصد معلمان از برگزاری دوره‌های الکترونیک رضایت دارند

تهران (پانا) - رئیس گروه آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش از شرکت 50 میلیون نفر ساعت در دوره‌های الکترونیک آموزش کتب جدیدالتالیف در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس گروه آموزش منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش:  50 میلیون نفر ساعت در دوره‌های الکترونیک آموزش کتب جدیدالتالیف شرکت کردند

احمد دانش‌فر در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت برگزاری دوره‌های الکترونیکی و فرایند محور برای آموزش معلمان اظهار کرد: دوره‌های الکترونیکی در دنیا از نظر علمی و اجرایی شناخته شده است.

وی ادامه داد: در اداره آموزش 3 سال است که به این سمت حرکت کردیم بیشترین این دوره‌ها مربوط به آموزش معلمان برای کتب جدیدالتالیف است که امسال با برگزاری این دوره‌ها برای 41 عنوان کتاب در این حوزه توانستیم گام موثری را برداریم.

رئیس گروه آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش اشاره کرد: برای سایر دوره‌های آموزشی که خارج از دوره‌های آموزشی کتب جدیدالتالیف بودند با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دوره‌های خوبی را برگزار کردیم.

دانش‌فر بیان کرد: دوره‌های الکترونیک حائز اهمیت هستند زیرا فرایند آموزش مهم است و فراگیران می‌توانند در هر زمان به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند به همین دلیل این دوره‌ها با همکاری معاونت پرورشی در سال 96 برگزار شد که مهم‌ترین این دوره‌ها برگزاری دوره آموزش درس تفکر در پایه هفتم و هشتم تحصیلی بود.

وی همچنین افزود: در این دوره‌ها مدرسان با تجربه‌ای با فراگیران ارتباط برقرار و فراگیران با مدرسان سوالات و مشکلات خود را مطرح کردند.

کاهش هزینه‌ها در دوره‌های الکترونیک

رئیس گروه آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش با اشاره به کاهش هزینه‌ها در دوره‌های الکترونیک گفت: توانستیم با برگزاری این دوره‌های الکترونیک در یک دهم هزینه‌ها صرفه جویی کنیم.

دانش‌فر در پاسخ به این سوال که این دوره‌ها توسط موسسه رایادرس برگزار می‌شود که یک موسسه خصوصی است چقدر می‌تواند در رشد و توانمندسازی نیروها نقش داشته باشد عنوان کرد: از 3 سال پیش با این موسسه در حال فعالیت و همکاری هستیم سال گذشته در کنار این موسسه 4 موسسه دیگر نیز وارد همکاری شد.

ویژگی‌های دوره‌های الکترونیک

وی به ویژگی‌های این دوره‌ها اشاره و بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها فراگیر می‌تواند با دسترسی بالاتر به امکانات آموزشی دست پیدا کند در دوره‌های الکترونیک آموزش بدون اتلاف زمان برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: در دوره الکترونیک محدودیت آزمون نداریم و می‌توانیم با تعداد سوالات مشخص فراگیران را در این دوره شرکت دهیم. در دوره التکرونیک حداقل 10 هزار نفر می‌توانند شرکت داشته و به سوالات براساس محتوای آموزشی پاسخ دهند.

رئیس گروه آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش افزود: بخش خصوصی نقش موثری در آموزش‌ها دارد و در سال 96 با برگزاری دوره‌های کتب جدیدالتالیف 50 میلیون نفر ساعت آموزش دیدند.

حذف دوره‌های حضوری امکان پذیر نیست

دانش‌فر در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای الکترونیکی کردن تمام دوره‌ها دارید اظهار کرد: حذف دوره‌های حضوری امکان پذیر نیست زیرا ارتباط چهره به چهره خاصیت‌های اخلاقی و معنوی دارد که در بحث دوره‌های الکترونیکی این موضوع وجود ندارد.

وی درباره تقویت بخش‌های خصوصی برای توانمندسازی افراد اضافه کرد: با توجه به بحث خصوصی سازی و دیدگاه سازمان برنامه و بودجه در راستای اهدافی حرکت می‌کنیم که بتوان نیروها را با برگزاری دوره‌های الکترونیک توانمند کرد.

رضایت 80 درصدی معلمان از برگزاری دوره‌های الکترونیک

وی در پاسخ به این سوال که آیا از این دوره‌ها استقبال شده است خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری هر دوره توسط موسسه خصوصی و سامانه یک نظرسنجی انجام می‌دهیم تا میزان استقبال‌ها از این دوره‌ها را بررسی کنیم. تاکنون 80 درصد معلمان از این دوره‌ها راضی بوده‌اند.

رئیس گروه آموزش منابع انسانی و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ضمن ارائه پیشنهاداتی برای بهتر شدن این دوره‌ها بیان کرد: باید آموزش به سمت دانش‌افزایی برود تا موثر واقع شود هرچه بتوانیم آموزش‌ها را به سمت نیازسنجی معلمان ببریم موفق‌تر خواهیم بود.

دانش‌فر افزود: دوره‌های ضمن خدمت را با همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های علمی کاربردی و آزاد با کیفیت برگزار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار