دانشگاه علوم پزشکی ایلام صاحب بالگرد می شود

ایلام ( پانا )-رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک فروند بالگرد امسال برای اورژانس هوایی بنام و مالکیت دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری و در استان مستقر می شود.

کد مطلب: ۸۱۰۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه علوم پزشکی ایلام صاحب بالگرد می شود

استقرار بالگرد اورژانس هوایی یکی از نیازهای اولویت دار است ایلام است که وجود آن باعث کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و حوادث طبیعی و رخدادهای پیش بینی نشده می شود.
وی وضعیت حوزه بهداشت و درمان در استان ایلام را مطلوب و امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: با دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یک فروند بالگرد مجهز به کلیه امکانات و تجهیزات پیشرفته اورژانسی ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری و بطور تمام وقت در استان مستقر خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از رفع تمامی مشکلات و تنگناهای مالی حوزه سلامت در ایلام خبر داد و تاکید کرد: بالگردهای اجاره ای که هم اکنون در اختیار دانشگاه قرار دارند برای انتقال هر نفر بیمار و یا فرد حادثه دیده ای به مرکز استان 150 میلیون ریال از این دانشگاه دریافت می کنند.
دکتر همتی سال 97 را سال پویایی حوزه بهداشت و درمان استان ایلام عنوان کرد و یادآور شد: به منظور رفع مشکلات نیروی انسانی مراکز روستایی امسال مجوز جذب 100 بهورز از طریق وزارت اخذ شده و در آینده نزدیک مقدمات جذب و بکارگیری آنان مهیا می شود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح جامع نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید یک انقلاب بزرگ و ماندگار در تاریخ نظام سلامت کشور است که طی آن 26 هزار تخت به بیمارستان های دولتی افزوده شد و تمامی مراکز درمانی به آخرین تجهیزات پیشرفته روز دنیا مجهز شده اند.
همتی همچنین با تقدیر از تلاش های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری آبدانان در حوزه نشاط اجتماعی تاکید کرد: رفع نقایص فضاهای فیزیکی مراکز بهداشتی درمانی، تامین نیروهای متخصص پزشکی و پیراپزشکی، توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی، استقلال فنی و پشتیبانی مراکز بهداشتی و درمانی استان و پرداخت مطالبات پزشکان از مهم ترین برنامه های سال 97 دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار