تاریخ‌سازی مدافعان حریف برای تیم وینفرد شفر؛ استقلال رکورد العین امارات را شکست

تهران (پانا) – استقلال در شرایطی صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد که مدافعان حریف نقش ویژه‌ای در موفقیت تیم وینفرد شفر طی فصل اخیر این دوره از رقابت‌ها داشته‌اند.  

کد مطلب: ۸۱۰۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ‌سازی مدافعان حریف برای تیم وینفرد شفر؛ استقلال رکورد العین امارات را شکست

استقلال عصر روز سیزدهم فروردین در دیداری تماشایی و در ورزشگاه آزادی تهران الریان قطر را شکست داد تا از گروهی که پیش از رقابت‌ها گروه مرگ خوانده می‌شد جشن صعود به مرحله حذفی را با هوادرانش بگیرد و حالا برای صدرنشینی باید در هفته پایان به مصاف الهلال نایب قهرمان فصل گذشته و ناکام بزرگ این فصل برود.

استقلال در شرایطی پا به فصل جدید لیگ قهرمانان گذاشت که شاید خوشبین‌ترین هوادار این تیم تصور نمی‌کرد که شاگردان وینفرد شفر بتوانند صدرنشین این گروه سخت شوند.

اما آنچه در پیروزی‌های استقلال چشمگیر است نقش ویژه‌ای است که مدافعان حریف در گلهای به ثمر رسیده این تیم ایفا کرده‌اند. در اولین دیدار استقلال مدافع الریان در قطر به اشتباه دروزاه خودشان را باز کرد اما استقلال از آن دیدار نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2 بر 2 نگرفت و راضی به تهران برگشت.

در دومین بازی مدافع الهلال بود که به کمک استقلال آمد و مسیر توپ مامه تیام را تغییر داد تا استقلال با تکیه بر همان یک گل نایب قهرمان آسیا را شکست دهد.

اما در پنجمین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا استقلال در شرایطی که دیداری حساس و تاثیرگذار را در تهران مقابل الریان برگزار می‌کرد، در نیمه اول این مسابقه ضربه سرور جباروف با اشتباه مدافع الریان تبدیل به گل به خودی شد تا استقلال 3 گل از 8 گل زده‌اش در مرحله گروهی تا پایان هفته پنجم توسط مدافعان حریف باشد.

پیش از این در تاریخ برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا العین با دو گل زده توسط مدافعان حریف رکورددار این عرصه بود. این تیم اماراتی در فصل 2010 لیگ قهرمانان آسیا دو بار توسط مدافعان الشباب عربستان و پاختاکور ازبکستان به گل رسیده بود و بیشترین سود را دز اشتباه مدافعان حریف برده بود اما استقلال در این فصل به لطف اشتباهات مدافعان حریف این رکورد را جابجا کرد، رکوردی که شاید تا سالها دست نخورده باقی بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار