همزمان با کلانشهرهای جهان

هشتمین آیین ساعت زمین در مجموعه شهرزیرزمینی نوش آباد اجرا می شود

کاشان(پانا)_مدیر مجموعه شهرزیرزمینی نوش آباد گفت: هشتمین آیین جهانی ساعت زمین همراه با کلانشهرهای 128 کشور جهان در این مجموعه باستانی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین آیین ساعت زمین در مجموعه شهرزیرزمینی نوش آباد اجرا می شود

" علی طاهری " در گفتگو با پاناکاشان، اظهار کرد: هدف از انجام این کار، حرکت جمعی و تلاش همگانی برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از زمین و محیط زیست است که با مشارکت انجمن های راه روشن توسعه و انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد و با حضور گردشگران اجرا خواهد شد.

وی افزود: این اقدام در یک شهر کوچک، حامل این پیام است که همه انسانها در برابر حفاظت از منابع طبیعی مسوولیت یکسان دارند و هرکس در هرکجا که هست باید وظیفه انسانی و اخلاقی خود را انجام دهد .

وی اظهار داشت: با توجه به بازتاب بین المللی برگزاری این آیین، شهر زیر زمینی نوش آباد نیز به عنوان یکی از مکان های برگزاری انتخاب شده و چراغ های این محوطه به صورت نمادین مصادف با شروع ساعت زمین خاموش خواهد شد .

طاهری تاکید کرد: مراسم ساعت زمین یک ابتکار بین المللی است که به منظور فرهنگ سازی کاهش مصرف برق یا کمتر مصرف شدن مازوت برای تولید برق برگزار می شود تا به کاهش آلودگی کمک نماید .

به گزارش پانا، طرح ساعت زمین از سال 2007 میلادی در استرالیا توسط صندوق جهانی حیات وحش اجرا شده و مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان از سال 1391 به این طرح جهانی پیوسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار