برپایی نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر

تهران (پانا) - نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی با حضور شورای دانش‌آموزی و استقبال خوب دانش‌آموزان ایرانی در سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در دوحه قطر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، ابوالفضل کشتکار، سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با حضور شورای دانش‌آموزی در مدارس برگزار شد گفت: شکوفه چوپان زاده از دبیرستان شهید رجایی به عنوان نماینده دانش‌آموزان دختر و حمزوی از دبیرستان شهید بهشتی، به عنوان نماینده دانش‌آموزان پسر به نهمین انتخابات مجلس دانش‌آموزی مرکز راه یافتند.

وی افزود: در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نیز 3 دانش‌آموز دختر و 3 دانش‌آموز پسر به عنوان اعضای هیأت رئیسه شورای دانش‌آموزی سرپرستی انتخاب شدند.

کشتکار گفت: منتخبان مجلس دانش‌آموزی کشور، به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان، مشکلات این قشر را طبقهبندی و ارائه کرده و با دفاع کارشناسی، راهکارهای سازنده برای آن را به تصویب می‌رسانند.

وی اضافه کرد: مصوبات این مجلس توسط دبیرخانه جمع‌آوری و به عنوان سند راهبردی و تصمیم‌گیری، در اختیار مسئولان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

کشتکار یادآور شد: انتخاب مجلس دانش‌آموزی هر دو سال یک بار، با هدف فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی، سیاسی و مدیریتی دانش‌آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت پذیری، و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و ‌پرورش برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار