در گفت و گو با پانا
مجید قناد: حذف پیک نوروزی حذف تجربههای ناموفق است
گزارشهای دانشآموزان از کارهایی نوروز، جریان آموزش را تقویت میکند
تهران (پانا) - –مجید قناد معتقد است حذف پیک نوروزی از تکالیف دانش آموزان در نوروز حذف کارشناسانه ای است که بر پایه سال ها تجربه ناموفق این تکلیف صورت گرفته است.
![مجید قناد: حذف پیک نوروزی حذف تجربههای ناموفق است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/YzRlNDcCtLvK/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH_JfR2ar7mBssAIKXaKdntA,,/YzRlNDcCtLvK.jpg)
مجید قناد مجری و تهیه کننده برنامه کودک و نوجوان تلویزیون در گفت و گو با پانا حذف پیک نوروزی دانش آموزان را اقدامی مطلوب دانست و گفت: این تصمیم را تأیید میکنم و برای این تأیید هم دلیل دارم. قطعاً یک تیم کارشناسی به این نتیجه رسیده است و حذف پیک نوروزی حاصل سالها تجربه ناموفق وجود آن است .
وی افزود: پر کردن پیک نوروزی برای دانشآموز به معنای وادار شدن به انجام یک تکلیف است و برای آنها این احساس را ایجاد میکند که در نوروز هم به مدرسه میروند .
قناد همچنین با تاکید بر ضرورت جایگزینی طرحهای خلاقانه و نو به جای انجام تکالیف نوروزی برای دانشآموزان توضیح داد: میتوان از دانشآموزان خواست کارهای روزانه خود را در عید بنویسند. در این صورت خاطره انگیزترین اتفاقات نوروز را ثبت میکنند و خلاقیت آنها به کار گرفته میشود. دانشآموز همچنین سعی میکند کارهای خوبی انجام دهد که قابل نوشتن باشد و بیشتر به اطراف و محیط خود دقت میکند .
این کارشناس مسائل کودک و نوجوان ادامه داد: بچهها میتوانند برنامههای تلویزیونی و رادیویی را ببینند یا اگر کتاب قصهای را میخوانند، بعد از عید در مدرسه به همکلاسیهایشان معرفی و دیدهها و شنیدهها و خواندههای خود را نقد کنند. در خلال این گفت و گوها و بحثها میتوان به میزان مخاطبان برنامههای کودک و نوجوان نیز پی برد و فهمید تلویزیون چقدر موفق عمل کرده است .
قناد با بیان این که آموزش غیرمستقیم مفاهیم جدی و مهمی را به شکل تاثیرگذار برای دانش آموزان مطرح میکند، عنوان کرد: بچهها باید احترام به والدین را مشق کنند. به عیادت پدربزرگها و مادربزرگهای خود بروند. معلمان نیز میتوانند با تاکید کردن بر نکات خوب گزارشهای دانش آموزان از کارهایی نوروز، جریان آموزش را تقویت کنند .
وی با اشاره به تصویری شدن نظام آموزش در ایران بیان کرد: این نوع آموزش نگاه ویژهای را به کودکان و نوجوانان دارد. ما آدم بزرگها خوب نگاه میکنیم، اما خوب نمیبینیم و این اتفاق نتیجه نوع آموزش دیدنمان در دوره کودکی است.
ارسال دیدگاه