جشنواره غذای سالم در دبستان ابتدایی شهید منصوری شهرستان خرم آباد برگزار شد

دانش آموزان دبستان دخترانه شهید کریم منصوری شهرستان خرم آباد در روزهای پایانی سال با هدف ترویج و اصلاح الگوی تغذیه سالم ، جشنواره غذای سالم را برگزار کردند .

کد مطلب: ۸۰۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره غذای سالم در دبستان ابتدایی شهید منصوری شهرستان خرم آباد برگزار شد

به گزارش پانا ازلرستان ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد در حاشیه بازدید از این جشنواره که مدیر کل امور مالیاتی لرستان و روسای ادارات ارزیابی عملکرد و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشتند هدف از برگزاری جشنواره غذای سالم را ترویج استفاده از غذاهای سالم در مدرسه و آشنایی دانش آموزان با غذای بومی محلی عنوان کرد و افزود : برگزاری این جشنواره ها و آشنا کردن دانش‌آموزان با هنر آشپزی و اصلاح الگوی تغذیه ضمن ارتقاء شاخص سلامت دانش آموزان به ساختن جامعه ای سالم و بانشاط کمک خواهد کرد .

اسداله عباس زاده افزایش مصرف غذاهای فست فود دربین دانش‌آموزان را آسیبی جدی معرفی کردو ادامه داد : با توجه به افزایش مصرف فست فودها و غذاهای ناسالم در بین خانواده‌ها به خصوص جوانان و دانش‌آموزان برگزاری این جشنواره‌ها گامی موثر در راستای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به سمت مصرف غذاهای سالم و سنتی است.

وی هم چنین این برنامه را عاملی برای آشنایی دانش‌آموزان با آداب و رسوم محلی دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در مدرسه درس زندگی بیاموزند تا با ورود به زندگی آشنایی کافی با برخی مهارت‌های زندگی داشته باشند.

مدیر کل امورمالیاتی لرستان هم بر دستاوردهای مثبت جشنواره تغذیه سالم تاکید کرد و گفت : دانش آموزان در کنار برگزاری این جشنواره با ارزش مواد غذایی و نقشی که تغذیه سالم بر رشدو سلامت دانش آموزان دارد ؛ آشنا می شوند .

محمد رضا محمدی افزود : نکته مثبت دیگری که در این جشنواره به چشم می خورد ؛عواید فروش این غذاها برای کمک به دانش آموزان نیازمند است و نشان می دهد که می توان در خلال برگزاری برنامه های متنوع اهداف تربیتی را تحقق بخشید و دانش آموزان را با مفاهیم ارزشمندی مانند نوع دوستی ، ایثار و انفاق آشنا کرد .

در پایان این مراسم از داوران و نفرات برتر مسابقه دارت معلمان این آموزشگاه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد .

گفتنی است که مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان با مشارکت در طرح خیریه این جشنواره مبالغی را برای کمک به دانش آموزان نیازمند درآستانه سال جدید اهداء کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار