برگزاری طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه متبرکه استان البرز

کرج (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشستی که با موضوع اعلام ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری نوروز ۹۷ برگزار شد، گفت: بیشترین سفر و مسافرت در کشور ما در ایام نوروز انجام می شود به همین دلیل طرح فرهنگی آرامش بهاری در اولویت کاری قرارگرفته است.

کد مطلب: ۸۰۶۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه متبرکه استان البرز

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشستی که با موضوع اعلام ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری نوروز ۹۷ برگزار شد، گفت: بیشترین سفر و مسافرت در کشور ما در ایام نوروز انجام می شود به همین دلیل طرح فرهنگی آرامش بهاری در اولویت کاری قرارگرفته است.

وی با اشاره حضور مردم در ایام نوروز بر سر مزار درگذشتگان اظهار داشت: این موضوع یک فرهنگ بسیار زیبا در کشور ما است و بقاع متبرکه هم که محل دفن فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) هستند، هر ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی می شوند.

صالحی با بیان اینکه اوقاف نیز با برگزاری ویژه برنامه آرامش بهاری در ایام نوروز برنامه های خوبی ارایه می دهد، گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ایجاد فضایی آرام و امن برای استراحت مسافران نوروزی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری دانست و افزود: در این ایام وقف های خوبی توسط مردم خیراندیش کشور انجام می شود که بعضی از آنان مسافرینی هستند که برای استراحت به این بقاع مراجعه کرده با دستاوردها و خیرات وقف آشنا شده و وقف را انجام داده و در شهرستان خودشان آن را ثبت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه این طرح از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان روز ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: پاسخگویی به مسایل شرعی با حضور روحانیون از دیگر اهداف و ترویج سبک زندگی اسلامی در امامزادگان است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۵۵ بقعه متبرکه البرز، گفت: طرح آرامش بهاری در این بقاع در ۴ سطح انجام می شود که ۴ بقعه متبرکه امامزادگان حسن (ع)، طاهر (ع)، محمد (ع) و حیدر (ع) را شامل می شود.

صالحی اضافه کرد: همچنین ۶ بقعه در سطح یک، ۱۵ بقعه در سطح ۲ و ۳۰ بقعه در سطح ۳ هستند که در بقاع سطح ۳ فقط درب امامزادگان باز بوده و پذیرای مسافران و مردم هستند ولی در بقاع متبرکه سطوح دیگر خیمه معرفت و حضور روحانیون را داریم.

وی با بیان اینکه ۲۵ خیمه معرفت در طرح آرامش بهاری راه اندازی می شود، گفت: در این ایام شاهد حضور ۵۰ تن از روحانیون اعزامی و بومی در خیمه های معرفت و برگزاری نماز جماعت هستیم که ۳۹ تن از آنان اعزامی از قم و ۱۱ مبلغ نیز بومی استان هستند.
وی افزود: در خیمه های معرفت، پاسخ به مسایل شرعی، تبلیغ چندرسانه ای، غرفه محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب را خواهیم داشت که ۱۸۵ نفر از عوامل در این غرفه ها خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان البرز یادآور شد که مراسم سال تحویل در بقاع متبرکه به صورت ویژه در امامزادگان طاهر(ع) و حسن (ع) برگزار می شود.

وی تاکید کرد که در طرح آرامش بهاری امسال بحث اسکان مسافران فقط به صورت نصب چادر از سوی مسافران در محوطه امامزادگان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار